Gå til innhold

Gjøre frontruten skikkelig ren

Ranger emnet


KgOlve

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Frontruten på bilen min dugger seg skikkelig til på utsiden (Ingenting på innsiden). Vindusviskerene klarer å viske vekk duggen i noen sekunder før den kommer tilbake, helt til motoren har fått varmet seg litt of ventilasjonsanlegget blåser varm luft, da forsvinner duggen.

Dette har vert et problem siden jeg hadde litt "Autoglym Vinyl and Rubber Care" på vindusviskerene.

 

Siden da her jeg vasket vinduet med såpe og vann flere gangen, og brukt "Autoglym Glass Polish" på ruten 2 ganger. Jeg har også prøvd å vaske med "Autoglym Fast Glass". Det har nok lagt seg et lag av "Rubber and Vinyl Care" produktet på ruten, som jeg ikke klarer å få bort.

 

Har noen et godt vaskemiddel som kan redde ruten min? Eller andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På frontviduet er det ei matte av "gummi" i midten av glasset på de fleste biler er ingen som har dette på utsiden, eg hadde prøvd med rødsprit evt lynol og så vasket vinduet med glassrens av typen du får i boks som blir til skum når du sprayer den på vinduet det har biltema og den fungerer fint.

Har aldri vasket vindu med lynol men har jobbet hos glassmester og der brukte vi rødsprit og så skum når vi rengjorde vinduer, om du ikke får det vekk vett eg noen glassmestere har spesialprodukter som består av 3-4 forskjelige stoff som er designet for og fjerne fett etc fra glass.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På frontviduet er det ei matte av "gummi" i midten av glasset på de fleste biler er ingen som har dette på utsiden, eg hadde prøvd med rødsprit evt lynol og så vasket vinduet med glassrens av typen du får i boks som blir til skum når du sprayer den på vinduet det har biltema og den fungerer fint.

Har aldri vasket vindu med lynol men har jobbet hos glassmester og der brukte vi rødsprit og så skum når vi rengjorde vinduer, om du ikke får det vekk vett eg noen glassmestere har spesialprodukter som består av 3-4 forskjelige stoff som er designet for og fjerne fett etc fra glass.

 

Takk skal du ha for et utfyllende svar. Jeg skal prøve med rødsprit først ;) Jeg prøvde med Autoglym Fast Glass å gjøre rent, som var litt regnbue farvet når den ble vasket utover, så den har kanskje en lignende effekt som rødsprit. Jeg vil prøve en glassrens også. Enten en fra biltema eller en fra mekonomen om jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår