Gå til innhold

Bakhjul rister "noen" ganger

Ranger emnet


bøler

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder er en:

 

Grand Voyager 3.3 98'

 

Ristingen kommer og går, og det føles som hele hjulet er i ferd med og dette av!

Det kommer like fort som det forsvinner. men først etter at bilen er stoppet helt opp.

 

Ja, hjulet sitter fast, jeg har sjekket, dobbelt sjekket og enda en gang. Det kommer heller ingen "gnage, skrape lyder" som kan komme fra hjul lageret. og siden dette kommer å går, så kan jeg ikke tenke meg et det er noe avbalansert dekk heller. og det rister godt!!! når det først begynner.

 

er det noen her som har vært borte i noe lignende?

- Dodge Grand Caravan 97 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 96 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 98 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager LE 99 V6 3.3L

- Dodge Durango 98, 5.9L Magnum SLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen det gjelder er en:

 

Grand Voyager 3.3 98'

 

Ristingen kommer og går, og det føles som hele hjulet er i ferd med og dette av!

Det kommer like fort som det forsvinner. men først etter at bilen er stoppet helt opp.

 

Ja, hjulet sitter fast, jeg har sjekket, dobbelt sjekket og enda en gang. Det kommer heller ingen "gnage, skrape lyder" som kan komme fra hjul lageret. og siden dette kommer å går, så kan jeg ikke tenke meg et det er noe avbalansert dekk heller. og det rister godt!!! når det først begynner.

 

er det noen her som har vært borte i noe lignende?

 

Litt merkelig at du ikke hører noen ulyder. Første som slår meg, er bremsebandene, men jeg syns det virker usannsynlig (altså at festene til et av disse har tatt kvelden, og at bandet går i mellom trommel og det andre bandet). Varmgang i bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal for sikkerhet skyld sjekke bånda, men både trommler og bånd er helt nye. jeg kan ikke si at jeg har hatt noen spesiell varmegang i felgene di gangene det har skjedd heller. for hvergang dette skjer, kjennes det virkelig ut som hele dekket faller av, og jeg vrenger inn til siden å røsker i dekke. og som sagt, ingen ulyder i det hele tatt.

 

kan det være lageret som har gått på noen måte uten og lage noen lyder da? og kan dette komme og gå??

- Dodge Grand Caravan 97 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 96 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 98 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager LE 99 V6 3.3L

- Dodge Durango 98, 5.9L Magnum SLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt gjetting her nå, men:

 

Dersom monteringssett også er nytt bak der, så er det sannsynligvis ikke banda som er problemet. En kjapp sjekk avklarer jo det. Har opplevd dette etter bandbytte (en i slekta hadde bilen på verksted, fikk nye band = dette skjedde).

 

Har du originale felger, eller uoriginale? Hvis uoriginalt: Har du i så fall senterring på plass (dersom dette trengs)? Kan riste litt uten, men har ikke opplevd voldsom vibrasjon selv.

 

Selvfølgelig kan det være lager, men uten lyd? Ikke slik jeg har erfart det iallfall, men det kan kanskje være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår