Gå til innhold

Renault Megane startsperre.


Panmegane

Anbefalte innlegg

Etter at bilen hadde stått i ro i garasjen i en måned, var batteriet tomt. ( Er vel noe som har stått på) Har ladet opp batteriet, men den vil ikke starte. Dvs den drar rundt og starter nesten før den kobler ut igjen.

Har nettopp kjøpt bilen og har ingen erfaring med startsperre. Ser ar det blinker et lite rødt lys når jeg trykker på siden"gummidelen"av bilnøkkelen. men ser ikke noen respons noen steder i bilen. Er det i taket mottaker ligger, og hvordan ser jeg at den mottar signalet ?

Er det samme sted man trykker på nøkkelen som også skal låse opp bilen ? Begynte å tenke på det når jeg satte meg inn ( stod ulåst i garasjen) og pekte i alle retninger med nøkkel i hånden og pekte rundt. Ville merket det da hvis bilens lås gikk av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ut som om du har blitt dårlig forklart hva startsperre er he he.

Er ein liten chip inni nøkkel og så er det mottaker til denne chipen ved tenningslåsen,om du prøver og starte bilen uten chip i nøkkelen starter bilen men den stopper etter ett par sekund da stopper starsperren bilen.

Meiner det er sikring til starsperre på min bil uten og si det 100%

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. ja forklaring på startsperre fikk jeg ikke med.... Fikk sjekket sikringene. Fant 1 blandt ca 30 som var ødelagt. Skiftet den og da virket dørlåsene. Og når døråsene virket fikk jeg et lite lys som blinket på en irriterende måte på dashbordet til å stoppe. Da fikk jeg også startet bilen uten at den stoppet igjen med en gang ! Herlig !! Men for en drittpatent ! Søkte litt på startsperre på google. Og utrolig mange som sliter med startsperrer på ulike biltyper. Kompliserte greier og for mange 1000-vis av kroner for å fixe. Måtte vel være mulig å sikre bilen på en enklere måte. Tror ikke det er så mange bltyver lengre som tenker på å stjele gamle biler. Den tidepoken er over. De stjeler vel helst nye dyre biler og da har de teknikk som ligger langt foran en startsperre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff på en bilkyndig type når jeg stod med mine problemer som fortalte at startsperren ikke lå i taket som jeg trodde, men i nøkkelen. Uansett jeg er glad jeg fikk ordnet det, men med bare en nøkkel, så må jeg vel passe godt på den, for da er det jo ikke mulignå bare få filt seg en ny en på nærmeste butikk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type nøkkelkort på den sikkert? Det koster et sted rundt 3000 kr for et nytt sånn et med programering. Men det er billig sammenlignet med hva det kan koste om du mister det ene du har.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår