Gå til innhold

Råd ang. varmeregister søkes.

Ranger emnet


veritas_tm365

Anbefalte innlegg

Hei Passat/VAG-folk!

 

Jeg har en 2000 Passat (3B5?) stv., 1.9 TDI 115 dyse, hvor jeg mistenker at varmergister i gåent.

Symptomer er: masse kondens i kupe, selv på kaldluft, den lekker litt kjølevæske, det surkler inne i dashbord og lukter spesielt.

 

Har hatt bilen inne hos SnapDrive som skal ha 14500 kr for jobben. Er det noen andre her som har hatt samme problem?

Samme verksted ba om 14000 kr for bytte av klosser og skiver samt foringer og lenkearmer foran, oljeservice og olje/dieselfilter. Er dette uforholdsmessig dyrt?

 

Håper nå at noen her inne kan gi en lyd, da jeg ikke er så sugen på å legge 30000 i en bil som kostet rundt det dobbelte.

Hvis mer info trengs for å still en liten diagnose her inne så si ifra så svarer jeg etter beste evne.

 

På forhånd takk for sårt tiltrengte råd!

 

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som varmeregister ja,men prisen var veldig stiv hør rundt på forskjelige verksteder eller i vennegjengen etter noen som skrur privat og har gode referanser.Det tar ikke så lang tid og ta bremseskiver/klosser men foringer kan ta tid men det er etter hvilke foringer det er snakk om virket veldig dyrt men prisnivået er høyt i Norge.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke byttet varmeapparatregister men det står innenfor torpedoveggen og det går to vannslanger igjenom topedoveggen der registeret står.

Klosser/skiver og oljeskift +diesellfilter er ingen stor kunst og skifte men bremsene må selvsagt monteres riktig,lenkearmene er også ein grei jobb også foringer selv om noen fooringer kan ligge vanskelig til og ein del må demonteres for og komme til de verste foringene.

Sverige er nok ein god del billigere ja,har ikke erfaring men mangen som benytter svenske verksted,service arbeid som olje og filterene er kjekt og ha i servicehefte men bilen begynner jo og bli noen år.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei alle, 

 

fortsetter der jeg slapp: Har nå bedt om en pris hos Nilsson Bil i Sverige, men da jeg oppga varenavnet på Hella lenkearmer ('STY 21554' og 'STY 21555'), så ba de meg om å finne navnet på originaldelen. Er det noen som vet hva disse lenkearmene heter på originalspråket?

 

Mange takk for hjelp!

 

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår