Gå til innhold

Seat Leon som første bil ???

Ranger emnet


JoaHanzen

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har tenkt å kjøpe meg en Seat Leon som første bil. Det er en Seat Leon 1.9TDi med 150hk, 2003mod, firehjulsdrift. 136 000kr. Så lurte på om noen av dere kan litt om dette bil merke (Seat Leon), og som kan fortelle meg litt om den :) Har noen spørsmål her og nå:

- Er det noen svakheter/ ting jeg burde se etter på denne bilen ?

- Er de dyr å forsikre som er 18 åring ?

- Er det gode biler som funker på vinterføre ?

 

Tusen takk for svar ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Volkswagen stort sett alt untatt karosseriet så er lett og få tak i nødvendige deler. Sjekk at alt det elektriske virker.

Ut i fra egen erfaring så ville jeg ikke kjøpt meg en så dyr førstebil da det lett blir noen bulker eller riper på den i løpet av det første året, men det er ditt valg ;)

 

Sjekk drivakselmansjetter. Ville fått utført en naf test på den siden du skal ut med såpass mye penger

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med firehjulstrekk vil vel denne duge godt på vinterføre,men må jo ha gode dekk,Seat har vel ikke lenger forhandler i Norge hadde iallefal ikke men vett biler nå blir tatt inn gjennom svensk forhandler siden importen stoppet 6-7år siden.

Forsikring sjekker du lett på de forskjelige selskapene sine nettsider,det er lettest om du har reg nr selv om det går uten.

Har lite erfaringe med Seat så kan ikke utale meg noe om kjente feil og mangler,men 2003 er bygget på golf4 og audi A3 platformen.

Eg tenker du får mye annet gøy for 136 000kr men det er jo smak og behag,eg hadde gått til forskjelige forhandlere og prøvekjørt de bilene som du liker i din prisklasse da får du ein bil du blir fornøyd med.

På vinterføre er det best med firehjulstrekk og fremhjulstrekk men er jo mer gøy med driften bak,for ein ny sjåfør er fire og forhjulstrekk best egnet etter min meining.

Lykke til med bilkjøp

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med firehjulstrekk vil vel denne duge godt på vinterføre,men må jo ha gode dekk,Seat har vel ikke lenger forhandler i Norge hadde iallefal ikke men vett biler nå blir tatt inn gjennom svensk forhandler siden importen stoppet 6-7år siden.

Forsikring sjekker du lett på de forskjelige selskapene sine nettsider,det er lettest om du har reg nr selv om det går uten.

Har lite erfaringe med Seat så kan ikke utale meg noe om kjente feil og mangler,men 2003 er bygget på golf4 og audi A3 platformen.

Eg tenker du får mye annet gøy for 136 000kr men det er jo smak og behag,eg hadde gått til forskjelige forhandlere og prøvekjørt de bilene som du liker i din prisklasse da får du ein bil du blir fornøyd med.

På vinterføre er det best med firehjulstrekk og fremhjulstrekk men er jo mer gøy med driften bak,for ein ny sjåfør er fire og forhjulstrekk best egnet etter min meining.

Lykke til med bilkjøp

 

Når æ tenkte meg litt igjennom så var 136 000 kr veldig mye for første bil ;) heheheh......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår