Gå til innhold
Bilforumet.no
Josruu

Hvordan rense felger for svarte prikker som har kommet under lagring?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har akurat kjøpt meg ett sett 18" som har ligget lagret i en låve siden oktober i fjor.

Under lagringen så har krom kanten rundt på de fått en god del svarte prikker, ligner litt på asfaltprikker men regner med disse har kommet av møkk og dritt samt at det sikkert har vært fuktig i denne låven.

Jeg fikk bort en god del med prick bort og en skuresvamp men fremdeles er det igjen noen som sitter skikkelig og noen der det er trangt å komme til.

Har dere ett tips til hva jeg kan prøve å fjerne det med?

Prøvde også med clay bar, turtle avfetting og ei annen sterk såpe jeg har her. Mulig løsningen er prick bort og rett og slett masse skråning med kansje en litt stivere svamp/børste. Men er samtidig litt redd for å ripe for mye i krommen.

Alle tips settes pris på:)

Sitter på iPad og skriver dette så jeg får ikke lastet opp bilde men kan prøve å få gjort det i morgen på jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått over felgene med Meguiars felg rens og prick bort 3 ganger nå og har fått fjernet det aller meste av flekkene men noe sitter igjen.

Vil kansje autosol ta noe av det siste? Og kan jeg polere resten av felgene med autosol? Iallfall der aluminiumen ikke er lakkert.

Skal prøve med litt rubbing også for å se om det kan hjelpe noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå