Gå til innhold

Strømmen kuttet til gass-systemet .. Dårlig kontakt??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Spørsmålet gjelder vår 95 mod Suburban. Bilen har 5,7 l og ettermontert gass-system fra GasTeck. Bilen har blitt kjørt 8000 km i vår eie uten problemer, og har 237.000 på telleren.

 

I går under en helt vanlig kjøretur merket jeg at gass-systemets bryter på dashbordet ikke lyste. Det skjedde ingenting ved å svitsje på bryteren mellom gass og bensin. Jeg stanset bilen, og fikk raskt bekreftet at bilen gikk på bensin ved å lukte på eksosen.

Ved et tilfelle kort tid senere fungerte plutselig systemet. Alle lampene lyste, det "klikket" i tanken bak, og bilen gikk på gass. Dette skjedde ved at jeg kjørte på en ganske humpete skogsveg. Jeg stanset motoren og skrdde på igjen, men da var systemet dødt på nytt. Siden har ikke systemet fungert de to milene bilen er kjørt etter dette.

 

Min første tanke er at dette er et klassisk eksempel på dårlig kontakt til ettermontert system. Desverre er jeg relativ håpløs på å skru Chevrolet ettersom jeg har eid denne bilen (Chevrolet) kun i få mnd.. Og ledningsnett på biler er vel det jeg kan aller minst om, uansett bilmodell.. Slik er det bare..

 

Mine spørsmål er forholdsvis klare;

 

Deler leserne min mistanke om at dette er tegn på dårlig kontakt? Finnes det noen av dere som har opplevd noe slikt med gass-systemer?

Noen som vet hvor disse gass-systemene kobles til bilens el-nett i denne type bil, altså 95-suburban, og om dette er lett tilgjenglig?

 

Eller, er dette rett og slett kun forbehold kvalifiserte personer med tilknytning til systemer fra GasTeck?

 

Jeg håper jo i det lengste at dette bare er en bagatell som kan fikses med noe WD40, litt "mekk", osv.. Men jeg tør ikke gjøre noen verdens ting før jeg har fått noen synspunkter på dette. Budsjettet til verksted er allerede ganske presset, med tanke på EU-kontroll om en mnd. Mistenker noen kostnader der.........

 

Jeg blir veldig glad for svar, tilogmed sysning, dersom svarene er noenlunde gjennomtenkt. Samboeren er allerede i ferd med å miste nattesøvnen, bare ved å tenke på den herlige kombinasjonen med bensin og suburban.. Galskapen bruker fort 30-40 kroner pr mil når den ikke går på gass, ved litt ujevn kjøring (alle andre påstander om lavt forbruk på en gammel 5,7 liters V8, som skal flytte oppunder tre tonn, er bare ønsketenkninger)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår