Gå til innhold

Nettverksproblemer, mister forbindelsen med router, trådløst

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hei, håper kanskje noen av dere her har litt mere peiling på data enn meg.

 

Har internett via antenne på veggen, denne er direkte tilkoblet til en billig trådløs router fra Clas ohlson, og det fungerer som oftest helt hundre.

Hatt litt tull med WIFI på telefon en sjelden gang, ellers helt hundre.

 

Med unntak av PC jeg sitter på nå, en relativt ny ASUS, der jeg mister kontakten med internett, får opp gul trekant på oppgavelinja. Som oftest hjelper det å skru av/på nettverkskortene(fn+f2) og gi det ett halvt minutt av.

 

Noen ganger finner den ikke nettverket etterpå, da må jeg gå inn å deaktivere trådløst nettverkskort og aktivere igjen.

 

Ved "feilsøking" få jeg denne beskjeden:

Windows Nettverksdiagnose Utgiverinformasjon

 

Problemer som ble funnet

DNS-serveren svarer ikkeDNS-serveren svarer ikke

Datamaskinen prøver å bruke en DNS-server som er feil eller ikke finnes. Oppdaget Oppdaget

Kontakt systemansvarlig Fullført

 

 

Problemer som ble funnet Registreringsdetaljer

 

6 DNS-serveren svarer ikke Oppdaget Oppdaget

 

Datamaskinen prøver å bruke en DNS-server som er feil eller ikke finnes.

Kontakt systemansvarlig Fullført

 

Datamaskinen prøver å bruke en DNS-server som er feil eller ikke finnes.

 

 

Registreringsdetaljer Utvid

 

InformasjonLogg for nettverksdiagnose

Filnavn: F30CC5F9-7A57-4F85-BFFD-AB2819BAFD69.Diagnose.0.etl

 

InformasjonAndre nettverkskonfigurasjoner og logger

Filnavn: NetworkConfiguration.cab

 

Samlingsinformasjon

Datamaskinnavn: BÆRBAR_HÆLVET

Windows-versjon: 6.2

Arkitektur: x64

Tid: 27. juli 2013 21:47:06

 

Utgiverinformasjon

 

Skal nevnes at det ikke er eneste problemet jeg har med maskinen, og den har vært resatt X-antall ganger(Er treg, blir verre og verre inntil helt ubrukelig av hver oppdatering)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt relevant er det kanskje, men hadde tidligere en Asus ett eller annet, den oppførte seg på samme måte som beskrevet.

PC'n ble etterhvert kassert og kjøpte ny, Packhard bell, og den fungerer feilfritt på samme modem og ruter til d.d.

Apple MacBook, iPad og iPhone fungerer også feilfritt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de kan være noen innstillinger på nettverkskort eller router.

 

Har prøvd noe småtterin selv, uten hell.

 

Hadde en ASUS X53U før, var veldig fornøyd med den, men etter noen mnd. så begynte tullet, først en kobling mellom skjerm og hovedkort, fikset ingen problem, så problemer med tastatur mus, ble levert inn, fikk den tilbake verre hver gang, siste gangen ville de ikke sende den inn, og påsto vannskade, noe jeg vet den ikke hadde, og plutselig greide ikke de i butikken å skru den på lenger og jeg antar at de hadde laget vannskade. Etter en del mnd krangel, ente jeg med denne, som jeg kommer til å levere inn igjen, ettersom den ikke fungerer. Blir verre og verre for hver oppdatering, Windows 8 er det verste dritsystemet jeg har vært borti, er sikkert fint på en med touchskjerm, men ikke på en vanlig simpel laptop.

 

Resetter jeg maskina helt, så virker den, men er treg og tungvinn.

Dette nettverksproblemet oppå dette.

HP, Iphone, galaxy og mac fungerer uproblematisk foruten at iphone blir litt forvirra om router har vært strømløs.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår