Gå til innhold

Audi A6 95' - "Død" gasspedal på lavt turtall

Ranger emnet


mikeey

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med bilen som er litt periodisk, og som har kommet den siste tiden.

 

Noen ganger på lave turtall, fra ca. 1,5 og nedover, så er det ikke noe reaksjon når jeg trykker på gasspedalen. Det hjelper litt etter hvert hvis jeg fortsetter å holde den inne, men det er litt rykkete før det fungerer som normalt. På turtall fra ca. 1,5 og oppover er det ikke noe problem. Da er bilen fortsatt sprek og gasspedalen er som normalt.

 

Jeg har også opplevd en annen situasjon 3-4 ganger:

- Jeg startet bilen (kald bil), rygget ut av parkeringsplassen, men da jeg skulle kjøre i en oppoverbakke for å komme ut av oppkjørselen, så var det nesten så bilen ble kvelt, og det var ikke nesten ikke noe reaksjon fra gasspedalen. Jeg forsøkte igjen, men det samme skjedde. Jeg kjørte inn på parkeringsplassen igjen (ikke bakke), og lot bilen stå å gå i 1 minutt, så forsøkte jeg igjen. Da gikk det fint å kjøre opp bakken uten problemer.

 

Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er elektrisk gasspedal så kan det jo vare noe galt med elektronikken, men for meg så høres det ut som om at det har med vakum å gjøre, men som Quattro sir så er det vell litt vanskelig å bedømme før man veit hvordan motor det er :)

1993 Audi 100 2.3E (Bruksbil) - 1972 Ford Galaxie 500 (Veteranbil) - 1993 VW Passat 1.9tdk (Til Salgs)

1992 BMW 520i Vinterbil (Solgt) - 1997 BMW 520ia (Solgt) - 1993 BMW 520i Delebil (Til Salgs)

1992 BMW 520i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare en antagelse: ABK er Digifant og har mekanisk LMM, altså en klaff som sleider vha luftstrømmen gjennom denne. Om denne skulle henge eller feile vil ikke motor få nok bensin.

 

Samme motor som i denne tråden - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/270523-hjelp-audi-a6-2-0-fusker.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår