Gå til innhold

Splitter ny Mercedes Viano Marco Polo - krav om fast takhøyde

Ranger emnet


Darek

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har veldig lyst å kjøpe denne bilen (se tittel) med et slik heve og senke tak fra Westfalia men jeg har hørt noe rykter om at man får ikke kjøpe en slik ny bil i Norge lenger pga krav om fast takhøyde. Jeg vil helst ikke nøye meg med en brukt som fortsatt kan kjøpes, jeg vil ha ny.

Kan noen av dere forklare dette for meg? Er det virkelig ingen håp om en slik bil i Norge?

 

Hilsen

 

Darek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe den m/ hevetak fra Tyskland, men du får den ikke inn i dette land som campingbil m/ "lave avgifter" - du må ta den inn som personbil m/ fulle avgifter for personbil.

Ved å ta inn en (etter norske forskrifter - IKKE EU forskrifter) skikkelig campingbil med "fast høyt tak", sparer du mye i avgifter.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen er noe Toll og avgift fikk igjennom for noen år siden.

 

Den kom fordi mange kjøpte disse bilene, som har lav engangavgift om de er regga som campingbil, men brukte de som helårsbiler. Alle er jo bygget på en kort modell varebil...

 

Derfor skjerpet de campingbilreglene slik at alle disse modellene falt utenfor.

 

Så jo... det er håp om en sånn ny i Norge.... Det er nemlig ikke umulig at BOS kan bestille en til deg, men da med engangsavgift som en ny personbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Godt å vite at det er håp om en slik bil selv om den blir regga som personbil. 4 seter er mer enn nok for meg. Jeg kjører, kona sitter ved siden av og to unger bråker fra baksete. Utmerket! Jeg er ikke interessert å spare avgifter, jeg vet at det høres litt dumt ut men jeg elsker denne bilen (har kjørt mye med den i Polen og Tyskland) og den passer så bra til familiens levestil. Full høyde camper blir for stort.

Den jeg kjørte var en Viano ekstra lang med V6 diesel. KONGEBIL! Helt til den begynner å ruste tenker jeg...

Snakket med Bertel & Steen i dag og de sier at de kan bestille denne men da med engangsavgift som en ny personbil som du sier.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår