Gå til innhold

Måler for vanntemperatur går mellom 90 og 120 grader, audi a3 2003

Ranger emnet


oddimann

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at temperaturmåleren går opp til 120 grader etter en liten kjøretur, så går den ned igjen til normalt nivå. dette skjer med ujevne mellomrom når jeg kjører. Har nettopp skiftet termostat for tre - fire år siden skuftet jeg vannpumpe. Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, er veldig interessert i å vite om du fant noen løsning på feilen.

Har samme problemet med min audi a3 2002 modell. måler på vanntemperaturen svinger mellom 90 grader og 120 grader helt ukontrollert. Har hatt bilen på verksted og byttet teperaturføler og termostat og vifte fungerer som den skal. Står igjen med at det kanskje kan være instrumentpanelet som må byttes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :)

 

Skal prøve ut dette. Det kan som du sier være dårlig kontakt, merker at feilen kommer oftest etter at jeg har kjørt litt. men kan komme også etter at jeg har slått av motoren og skal kjøre etter en stund ( mulig påbakgrunn av bilen fortsatt er varm). Virker å være mer aktiv på varmere dager enn kalde dager.

 

Byttet temperaturføler og termostat i går og virket som det ble bedre, men etter å ha kjørt litt med bilen ca 45min så kom den tilbake igjen. Det skal vel noe til at instrumentpanelet er feilkilden når jeg ikke har noen feil signaler på de andre instrumentene.

Har kjørt elektronisk feilsøking, men gir ingen utslag på dette.

 

Kontaktproblemet kan jo forklare hvorfor den ble bedre umiddelbart, og senere falt tilbake til gammel modus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår