Gå til innhold

Par kjappe spørsmål angående rens,polering og voksing

Ranger emnet


Josruu

Anbefalte innlegg

Skal shine ene bilen litt nå tenkte jeg og har i anledningen kjøpt inn meguiars compound for rens, har en helt ny auto glym super resin polish flaske stående så den blir brutk til polering og kjøpte meguiars nx wax(er det ikke det den heter?)

 

Spørsmålet er: kan jeg polere rett etter jeg har brukt compund?

Og kan jeg bruke wax med en gang jeg er ferdig med å polere eller må det gå litt tid i mellom?

 

Etter å ha lest ett par guider her inne så gleder jeg meg til å se hva slags resultat jeg klarer å få til:)

 

EDIT: Er det fremdeles autosol som gjelder for krom lister langs dører osv? Eller kan man bruke polish eller voks på disse også uten at de blir matte og stygge?

Endret av Josruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk vanlige ploeringsmidler til kromlister det blir skjoldete og stygt,autosol eller chrome polish er tingen her ja.

Eg tar behandlingene etterhverandre på samme dag om eg har tid synes det er best for da slipper eg ny dritt på lakken som lett lager riper.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Biltema sitt Clay bar kit i dag og må bare si med en gang at det er nok de mest bortkasta 200,- jeg har brukt noen gang... Fikk bort like mye av flekkene med vanlig tørkepapir som med den clay baren... Bilen var nyvasket og tørket og jeg brukte rikelig med smøre spray som fulgte med men den løste opp ekstremt dårlig og lite av de små asfaltflekkene jeg prøvde den på.

 

Neste gang prøver jeg nok ett annet merke...Men får tro rens,polering og voksing gjør den såpass blank ellers at det overskygger både småflekker og begynnende rust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår