Gå til innhold

Riper i bakrute

Ranger emnet


Henree

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil hvor bakruta har en del småriper. Det er ikke skade etter steinsprut eller sprekk i ruta. Ikke ille nok til at NAF reagerte på det under EU-kontroll (de sjekker kanskje ikke bakruta?) men ille nok til at det irriterer meg når sollyset treffer ruta i riktig vinkel.

 

Jeg kan godt se for meg forrige eier har skrapt is av møkkete/støvete rute. Uten at jeg vet om det er årsaken til at ruta har mange småriper.

 

Jeg har nettopp polert bilen og blitt kvitt en del vaskestriper etc. og ble veldig fornøyd med det. Finnes det noe tilsvarende middel man kan polere ruta med for å bli kvitt disse ripene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har speisalmaskin til dette på jobb og det er tidkrevende og dyrt og fjerne riper i glass,det er heller ikke lett da det er temperatur og ta hensyn til det følger med ir termometer til maskinen.

Vi bruker også slipemiddel og glansmiddel så det krever to omganger,det må også tilføres vann heile tiden.

Dette er med andre ord ikke riper som fjernes med vanlig polermaskin.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med timepris som nærmer seg 1000kr etter moms så er nok og miste hammeren ein like god løsning.

I tilleg så blir det gris når man bruker denne maskinen,har fjernet 3-4 2-3cm ripoer på min med denne maskinen og det tok ein time så tok det 15min og vaske vekk griset etterpå.

Eg synes det var veldig plagosmt med disse ripene selv,men mye blei mindre synlig når eg tok på solfilm.

Er viktig og bruke skikkelig solfilm om du skal få de mindre synlige ruter, og den må ikke være helt sort da vil de vise godt fra utsiden av vinduet meiner eg brukte film som soter 30%-35%.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår