Gå til innhold

Nissan Micra 98 modell med skrapelyd på lavt gir


annkristin

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en Nissan Micra 98 modell, den har gått 122500. Har merket de siste dagene en slags skrapelyd fra motoren når man kjører på lavt gir, spesielt når man feks bremser ned og triller på lavt gir. Det er en slags murre/skrapelyd som om noe vibrerer/ligger inntil noe. Noen ideer til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lavt gir eller lav fart? Eller begge deler?

Kan være eksosen som ligger inntil ett eller annet sted.

 

Jeg forsøkte å høre ekstra godt etter, og det virker egentlig som om lyden er der hele tiden bare at jeg hører den bedre når jeg slipper gassen og triller eller senker farten. Jeg hører den, så blir den borte og kommer så tilbake igjen, av og på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt være eksosen, men typen lyd burde avsløre dette lett, om man vet hva man skal høre etter. Sjekk om den tar borti noe sted eller om lyden kommer ved å bevege og dunke i eksosen. Kan være en potte som lager lyd, altså løs innmat, eller i verste fall i katalysatoren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt være eksosen, men typen lyd burde avsløre dette lett, om man vet hva man skal høre etter. Sjekk om den tar borti noe sted eller om lyden kommer ved å bevege og dunke i eksosen. Kan være en potte som lager lyd, altså løs innmat, eller i verste fall i katalysatoren.

 

Takk for innspill, skal få noen til å sjekke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår