Gå til innhold

Amerikaner som førstebil - Trenger meninger!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg er i markedet for å kjøpe meg amerikaner som min første bil. Jeg har sett på to biler, en 1989 Cadillac Fleetwood Brougham D'Elegance og en 1976 Cadillac Seville. Jeg tenker på å bruke denne bilen som hverdags bil. 1989 Cadillacen er satt på en 1980 Cadillac Sedan DeVille ramme så den er registrert som veteran. Sevillen er jo også registrert som veteran så klart. Når det gjelder å bruke bilen som hverdags bil så er vell Sevillen mye bedre til det enn Fleetwooden, på grunn av størrelsen. Når det gjelder prisen er Sevillen nesten halvparten av prisen som de skal ha for Fleetwooden. Jeg har bare vert å sett på Fleetwooden i person. Det ser også ut som om Sevillen er i mye bedre stand og har aldri vert restaurert, mens det har Fleetwooden. Så alt peker egentlig mot Sevillen, men det gjør meg veldig usikker. Jeg har ikke funnet så mye informasjon om Sevillen som jeg har om Fleetwooden på internettet, om det er en bra bil eller ikke. Så jeg vil gjerne ha deres meninger om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Begge bilene er solide saker ja, men det er veldig viktig å sjekke at for eksempel innsprøytningssystemet fungerer som det skal og at det ikke er rammerust i den. Caddilacen fra 76 har etter hva jeg husker en Oldsmobile 350 V8 med elektronisk innsprøytning. Dette er relativt dyre oppsett som det kan være finurlig å få tak i deler til. Jeg vil uansett anbefale deg å lese opp og ned i mente på de aktuelle bilene. Det er kjøpers marked på alt med fire hjul der ute, så ta den tiden du trenger og ikke vær redd for å takke nei til en bil.

Der er også mange andre gode biler der ute, jeg kan definitivt anbefale Chevrolet Caprice, Impala, Camaro, El camino, Chevelle osv. Disse er enklere biler med mye bedre deleutvalg både på normale slitedeler og preformancedeler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ikke någe galt med veteran som førstebil gikk selv på og kjøpte meg amerikaner som første bil før jeg fikk sertifikat. Det leteste va kjøpet men og finne en grei forsikring på dette va desvere vanskeligere.

Skal du ha amerikaner som førstebil ville jeg selv hatt mulighet til og prøvekjørt dette se kossen den oppfører seg på veien med servo bremser evt lyder fra motor med drift temp, Lys horn, rust SJEKK ALLE KANALER UNDER BILEN.

oppheng osv, Få litt oversikt over kjøre lenge altså om bilen er kjørt runt 20k-30k miles er vel dette vanglig for en veteran.

Ser du etter private Email eller nettside?

Du kan finne alt hos www.NeedFulHost.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår