Gå til innhold

Ripete mønster på lakken til bilen!?

Ranger emnet


rexcharm

Anbefalte innlegg

Oppdaget her for noen dager siden at det var en ca. 10 cm lang mønster av riper som u-mønster i et fiskeformat, hvis dere skjønner. det var skitt i de, og jeg fikk umiddelbart pusset litt vekk med fingeren med spytt.

 

Idag prøvde jeg halvhjertet å vaske det litt bort med klut med litt ordinær såpe. Fikkvasket bort litt, men konturene av dette synes ennå, så det er nok overfladiske riper. U-mønster?

 

Skjønner ikke hva det kan komme av? Det er slik jeg ser det lite sannsynlig at noen har gjort seg flid med å lage slike små riper i et slikt mønster, men det er ikke helt usannsynlig. Kan det komme av noe? Noen som har vært borti noe slikt?

 

Siden jeg får vasket bort noe, tror jeg at mesteparten kan gå bort med vask og polering og den slags. Men jeg har ikke stort peiling på slikt. jeg vet hva vann og såpe er, og jeg vet hvordan man polerer. Thats it.

 

Kan noen gi meg en oppskrift på hvordan det kan fikses, og er det noen som har noen ide på hva dette kan komme fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv meguiars porodukter på min bil og er veldig fornøyd,om du er uerfaren synes eg håndpolering er best(uten maskin)

Eg synes det er lettere og fjerne riper med maskin men det koster for maskin,de har Dual action maskin på bilxtra til 999kr og skal du polere bør du bruke DA og ikke maskin som bare går rundt(DA går usymetrisk rundt).

Det er eget stoff man kan bruke for og fjerne riper(scratch remover) om du skal maskinpolere husk og bruke stoff til maskinpolering.

Ofte klarer du og fjerne riper så lenge du ikke kjenner de med neglen.

Her er linken:http://www.bilforumet.no/andre_forum/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår