Gå til innhold

Vurderer kjøp av Toyota Land crusier 120 - Noen spørsmål

Ranger emnet


Andreas_H

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe en 2005-2008 modell Toyota Land Cruiser 120 registret som varebil for å kunne bygge om til 5 seter senere når behovet for det dukker opp. Har derfor en del spørsmål!

 

Er det noen kjente feil med disse? Har hørt noen snakke om noen topper som har gått og noe tull med oljefiltre som har kvelda noen motorer???

 

Er det med sperrer på disse eller kun diffbrems?

 

Hva er intervallet på bytte av registereim?

 

Hva er hengervekten på disse?

 

Hvordan er det med forbruket?

 

Hva er forskjellene på utgavene VX og GX?

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

litt gammel tråd men om du ikke har kjøpt ennå, kan jeg svare på noe av dette iallefall.

stemmer at noen motorhavari har forekommet på LC120, dette er pga tett oljesil. dette kan forebygges ved å sjekke oljesil hvert oljeskift. bare å se opp tappeplugg hullet å se om det er mye koks i silen, er det noe koks må man ned med bunnpanne å rense.

registerreim er på 120k om jeg ikke tar helt feil.

Tror det er sperre på bakaksel, men kan bare brukes ved sakte fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en 2007-modell 120 Standard. Dvs den simpleste utgaven uten skjermbreddere, klima, antispinn og annet som kan gå i stykker etter garantitidens utløp. Denne modellen har originalmontert, elektrisk aktivert diffsperre i bakakselen, mens VX og GX "bare" har diffbrems. Diffbrems er slett ikke dårlig sammen med elektronisk styrt antispinn som bremser det hjulet som har dårligst feste. Meget anvendelig i det daglige. Samtlige modeller har sperre i midtdiffen, men den kobles inn på ulikt vis (elektrisk via bryter/mekanisk via spak) avhengig av modell.

 

Jeg valgte standardutgaven da den passer min lett gubbete framtoning best, men folk flest vil nok ha best utbytte av en VX eller GX.

 

Det har vært svakheter med dysetettinger som har tettet oljesila med påfølgende motorhavari, dårlige dyser som gir en kaklende og skadelig motorgange, og dårlige kalipere (!) foran hvor stemplene har en tendens til å ruste fast. Dette kan føre til dårlig bremsevirkning, varmgang og dets like. Likevel er dette gode biler som gir mange fine mil både på og utenfor fast dekke. Kjøp anbefales.

 

image_zpse80f05e6.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår