Gå til innhold

ascona 1,9 l, 1971 modell - erfaringer?

Ranger emnet


liergutt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått tilbud om å få kjøpe en 71 modell ascona. Digger bilen, men har ikke vært så mye

Borti opel før. Skulle brukt den som sommerbil. Men er det lett å fikse på dem? Er det billige deler?

Skal eventuelt pusse den opp så den blir 100% strøken.

Hvis noen har peiling på den modellen, så send meg gjerne en mail :) adressen er: anders.Walther@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona A, produsert fra 1970-1975.

Ikke så vanlig lengre, så du får sjekke om den er komplett. Dritt å måtte leite etter en god grill, eller annet småting.

Prisen på deler varierer en del, men forstillingsdeler ol er billig. Det samme er bremse deler. Tyskland er stedet å lete. PKW teile osv.

Motor og drivverk er så å si skuddsikkert i orginal skikk, er rust som er den største plagen på disse. Ofte rust i kanalene, hjulbuene, under A stolpene. Se også under batteri etter rust. Er det hull der, er det ofte rust i gulvet inni bilen også.

 

Finn en rustfri en og du har en venn for livet.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :) nei det er nesten ingenting av rust på den.. er litt steinsprutrust, 3 steder med litt boblerust på bagasjerommet, panseret og over bakvinduet :) er det ille? :) hehe.. Så vurderer å kjøpe den :) ble total restaurert for 3 år sia både motormessig og karosseri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår