Gå til innhold

Betale moms ved handel i utlandet - diskusjon ;-)

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Hvis du liker at staten omtales som mafia så vil jeg tro at du mener staten bruker samme midler som mafiaen gjør. I utgangspunktet grusomt hvis du vet hvordan mafiaen jobber.

 

Styret av Norge har ikke alltid vært sosialistisk. Har noen gjort noen endringer når de hadde sjansen? Beskyldningene du kommer med kan jeg ikke kommentere da jeg ikke vet hva det er.

 

Meninger er lov og ytre,heldigvis. Men dette handlet vel om trådstarter som ønsket og vite hvordan han kunne lure staten på sin bekostning? Lur gjerne staten men kom ikke og klag når du blir tatt. Er det et system så må vi forholde oss til det selv om vi er uenige.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er ekstrem til å vri på ord, samt å lage dine egne tolkinger (om andres meninger) ut av dette. Så, når jeg trykket liker på et innlegg der staten omtales som mafia, da betyr det selvsagt, i ditt hode, at jeg mener staten er en ren mafiavirksomhet.

 

Du er særdeles firkantet, det tør jeg påstå, samt eier ikke sans for ironi og humor. Samtidig tror jeg du elsker å kverulere. Dette var en vennlig antagelse :) Er det lov å spørre hvilken utdanning og yrke du har?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke det minste interessert i å diskutere din person, ei heller min egen. Spurte vennlig og av ren kuriositet, siden du allerede hadde tatt saken ned på personnivå ved å påstå/anta jeg mener staten bruker samme midler som mafiaen gjør.

 

Hvis du liker at staten omtales som mafia så vil jeg tro at du mener staten bruker samme midler som mafiaen gjør.

 

Men selvsagt har du rett kjære Rsele. Jeg trykket liker på et innlegg skrevet med ironi og humor, da betyr det selvsagt at jeg mener staten er det samme som mafiaen, eller at de bruker samme midler som mafiaen. Dette blir direkte tåpelig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ironi og humor ved og omtale den norske stat som mafia. Det er min mening så må du gjerne mene noe annet. Jeg er ferdig med den saken.

 

For å gå tilbake til trådstarter så mener du at han ikke trenger å betale skatt for beløpet da pengene allerede er skattet for. Nå vet jeg ikke om dette er ironi og humor,ellers er det direkte tåpelig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen av innleggene her hjelper trådstarter..

Dersom noen har flere innvendinger, foreslår jeg at dette tas på PM - Lag i det minste en egen tråd! :)

 

"4pekatt setter ned foten, og vil ikke ha noen flere innlegg fra nevnt diskusjon under denne linjen":

_________________________________________________________________________________________

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige erfaring er at (iallefall deler av) staten oppfører seg som mafiaen ville gjort, nemlig "skatte-U-vesenet" går tilbake til 1989 ang. inntektsskatt, gjentatt i 2013 (de hadde feil begge ganger med sine uforskammede anklager / bedømmelser - men fikk jeg noen unnskyldninger ? NEI. + "helse-U-vesenet", med sine direkte uforskammede avslag på pasientreiser og doktor's skade på pasient!

Her er det ikke snakk om at jeg / pårørende har gjort noe feil / ulovlig - men de som oppfører seg som mafia har (statsansatte)!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret av Norge har ikke alltid vært sosialistisk. Har noen gjort noen endringer når de hadde sjansen?

 

Du, Karl Marx. Det vil antageligvis ta litt over 100 år å rydde opp i rotet til de rødgrønne. De har fått herje fritt nesten uavbrutt siden krigen og det er nå et helt uten sidestykke enormt etterslep på alt. Skoler, sykehus, politi og eldresentere fortviler over at folk ikke får den psykiske stimulansen de trenger for å motivere seg og være interesert i skolen. Folk dør i gangene og i bøttekott på sykehusene fordi de ikke har kapasitet eller midler til å hjelpe dem. Politiet sier selv at det er helt krise og så lenge man ikke dreper noen eller snyter på skatten blir alle saker som hovedregel henlagt. Gamle folk som har betalt skatt i 50-60 år skal la 75% av den vesle trygden de sitter igjen med gå til å betale for seg på et hjem med dårligere standard enn sovesalene til kirkens nødhjelp.

 

Og ja, kanskje ikke Quattro73 syns det, men jeg mener at når det norske folk opplever slike tilstander som påpekt over og statsministeren alene hadde privatflyregninger på til sammen ELLEVE KOMMA SYV MILLIONER KRONER på ETT ÅR så kan det faktisk kalles mafiavirksomhet.

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der EaglePilot! Men om man har et noenlunde A4 liv så slipper man å forholde seg til staten stort sett. Så kanskje Rsele har vert heldig der?

 

Jeg har selv en far som har hatt lange sykehus opphold hvor vi i dette landet er så heldige og få dette gratis ved at vi betaler skatt. Vil du og alle dere andre betale dette selv eller betale på dyre forsikringer for å få dette dekket?

 

Det er en skam at man er så heldig og leve i dette landet og kalle staten for kriminelle og at de er mafia. Dere vet f... Ikke hvor godt dere har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med deg Joakim, svært mye er skakkjørt i vårt langstrakte land, som jeg har sagt hele tiden mener jeg der er en følge av vanstyre og feilslått sosialisme. Landet har en stund hatt to hjul i grøften, blir ikke bedre når de rødgrønne i lang tid har strebet med å få de to siste hjul samme sted.

 

Opps... Nå trykket jeg liker - igjen... ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit å betale skatt, når man får igjen får det, er ikke så fan av å betale skatt 2-3 ganger på samme pengene(intektskatt, formueskatt, mva, toll etc.

At de i tillegg topper opp med gebyrer og avgifter på diverse ting og tjenester også.

For å toppe det hele, gir de vekk penger til stater fulle av korrupsjon der de har null kontroll på hva pengene går til også, låner vekk penger til andre land for veibygging etc til bedre renter enn hva man kan få på tilsvarende prosjekter her til lands.

 

Jeg er kanskje litt egoistisk, men jeg mener at man må sørge for seg selv før man sørger for andre, og selv om vi har det relativt bra her mot andre land, så er det fortsatt mye å ta tak i her også.

 

Norge har blitt den store julenissen, som gir penger og støtte til alle som har det verre enn seg selv, får vi det igjen når vi trenger det?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med deg Joakim, svært mye er skakkjørt i vårt langstrakte land, som jeg har sagt hele tiden mener jeg der er en følge av vanstyre og feilslått sosialisme. Landet har en stund hatt to hjul i grøften, blir ikke bedre når de rødgrønne i lang tid har strebet med å få de to siste hjul samme sted.

 

Opps... Nå trykket jeg liker - igjen... ;)

 

Tenk at man kan si noe sånt om fedrelandet sitt! Hilsen en BLÅ velger.

 

Er jo bare og flytte :assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja visst du mener at jeg f... meg ikke vet hvor godt jeg har det så kan vi godt bytte liv. Skal love deg at jeg som whiplash pasient vet hvor dyrt det kan være å være syk i norge!!! Det er ikke gratis!!! Syns kanskje du kan være litt forsiktig med å uttale deg før du vet om den "mørke siden" (om jeg kan kalle det det). For den finnes.

 

Beklager Green at jeg med denne komentaren skjærer ut fra temaet i tråden din her, men jeg ble litt provosert av at Rsele mener at jeg ikke vet hvor godt jeg har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja visst du mener at jeg f... meg ikke vet hvor godt jeg har det så kan vi godt bytte liv. Skal love deg at jeg som whiplash pasient vet hvor dyrt det kan være å være syk i norge!!! Det er ikke gratis!!! Syns kanskje du kan være litt forsiktig med å uttale deg før du vet om den "mørke siden" (om jeg kan kalle det det). For den finnes.

 

Beklager Green at jeg med denne komentaren skjærer ut fra temaet i tråden din her, men jeg ble litt provosert av at Rsele mener at jeg ikke vet hvor godt jeg har det!

 

 

Hvor hadde du hatt det så mye bedre? Jeg har selv en kronisk sykdom som jeg må leve med livet ut. Ingen andre jeg ville ha byttet land med.

 

Jeg snakker ikke om enkelt personer jeg snakker om landet som en helhet. Enkelt saker vil du også finne i det perfekte landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår