Gå til innhold

Audi 100 2,3 91 lugger ved pådrag.

Ranger emnet


suzuki smx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi 100 C4 91 mod med en 2,3e aar motor. I ca et år har jeg hatt et problem med motoren som har kommet og gått. Til tider er bilen helt super å kjøre, men andre ganger er den helt forferdelig. Problemet er at motoren lugger/napper ved pådrag. Dette kan være med både varm og kald motor. Problemet oppstår oftest hvis bilen har stått på tomgang en liten stund. Det høres nesten ut som motoren går på en sylinder for lite. Når jeg ruser opp motoren vil den være treg opp i turtall og vil bare gå til 5000rpm. Som sagt er dette ett problem som kommer og går. På det værste må jeg lirke motoren opp i turtall og slure veldig på clutchen for å få den til å gå fremover.

Jeg har prøvd å bytte plugger, pluggledninger, luftfilter, bensinfilter uten noe hell. Jeg har også målt at bensintrykket er riktig. Et halvt år før problemet først oppsto ble det byttet toppakning og toppen ble slipt.

Hvis noen har en anelse om hva dette kan være?

Setter pris på alle svar :-D På forhånd takk!!!

Endret av suzuki smx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registeret er riktig og tenningen er korrekt? (Ikke svar ja dersom det ikke er sjekket og verifisert). Hva er tenningen innstilt på?

Lambda kan være defekt og gi motor helt feil blanding, hva ligger bensinforbruket på?

Sjekket ALLE slanger og belg for hull og sprekker? I nesten alle tilfeller der KE3-Jet fjusker så er falskluft årsaken.

I verste fall er mengdefordeler defekt, men kan også skyldes defekt coil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår