Gå til innhold

Anlegget tuller

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Nå idag har anlegget begynt å tulle med meg.

 

Startet opp bilen, satte i USB pennen med ny musikk. Fant en bra sang, men i det jeg skrur opp 1/2 til fult så blir musikken helt borte, og anlegget lager en høy skrape lyd. Da jeg demper volumet kommer musikken tilbake.

 

Det skjer på både CD, DAB og på USB musikken. Hvorfor?

USB musikken slår ut fortere enn DAB. Kan dra opp volumet mer på DAB, om ikke USB pennen står i spilleren

 

Prøvde også å dempe volumet på forsterkeren, men det ble ikke bedre

 

Forsterker: Dynabel BF0756

Høytalere som er tilkoblet: Focal PS165 (Frontsett), 2stk Focal P30DB (Bassere)

Spiller: Pioneer X6500DAB

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårlig jording er jo ein klassiker!

 

På forsterkeren? Har brukt belte feste som jordingspunkt. Lakken ble slipt vekk.

 

Det har jo virket før. Har virket helt siden sommeren. Eneste jeg har gjort i det siste er å bytte høytalerne i dørene. Det er det

 

Strømmen til spilleren f.eks?

 

Den har jo den standard ISO kontakta. Og den er jo koblet i. Men jeg kan jo dobbel sjekke hvordan statusen er bak der

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på anlegget nå idag. Har byttet ut en sånn jalla automatsikring med en ANL sikringsholder beregnet for 53mm² kabel. Ser litt bedre ut en den jalla løsninga som var der. Jeg har sett bak på spilleren. Alt ser jo greit ut, og alle kontaktene sitter i. Men enda så kommer den høye skrape lyden da jeg kommer over et viss nivå. Har også merket nå at den kutter de høye tonene/effekten før den kutter helt ut.

 

Så er det spilleren som er kaputt?

 

Prøvde nå å koble en phono-jack kabel mellom forsterkeren og mobilen. Da kunne jeg spille høyt igjen uten tull. Så da ligger jo feilen et sted rundt spilleren

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår