Gå til innhold

Montere volt meter i bilen

Ranger emnet


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg Volt meter som jeg tenkte å montere i bilen. Men det står i monterings manualen att den ene ledningen skal kobles til tenningen. Men jeg tenkte på en ting, er det mulig å koble den inn på remote kabelen mellom cd-spiller og forsterker. så når cd-spilleren er på så vil også instrumente skru seg på. er dette mulig?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo mulig. Men spilleren gir vel ut konstand 12 volt, mens bilen gir ut 14.4V +/-. Så du vil vel ikke få riktig på måleren

 

Om du vil bruke spilleren som remote til voltmeteret så kan du jo sette inn et arbeidsrele. Strøm til rele fra tenning, koble på voltmeteret til releet. Og remote fra spiller til aktivering av rele ;)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss til pluss. Minus til Minus.

 

Batteriene bør være ganske like.

 

Eg ville ha brukte den røde ledningen på cd spilleren til remote til voltmeteret.

 

Ein tommelfingregel er at cd spilleren skal maks gi ut remote til 2 forsterkere. Remote til voltmeteret i tillegg kan bli for mykje.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remoten gir ut ganske lite strøm. Du merker jo om den ikkje klarer å drive det du kobler til. Da vil jo spenningen gå ned og forsterkerene vil jo ikkje skru seg på.

 

Men er jo berre å koble deg på den røde ledningen til cd spilleren. Den er remote til cd spilleren. (tenningen til bilen) Her kan det gå ein del strøm.

 

Kondensatorer trenger ikkje remote. Men det kan være at du har eit voltmeter som trenger remote.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår