Gå til innhold

Tips til pendlebil - pris opp mot 30 000 max

Ranger emnet


thomassk

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Nå er det blitt sånn at jeg må begynne å pendle, blir ca 15 mil om dagen.

 

I den forbindelse tenkte jeg å kjøpe en billig pendlerbil og trenger tips/råd til åssen bil?

 

Har ikke mange krav men;

-pris opp mot 30 000 max

-lavt drivstofforbruk

-pålitelig/trofast.

 

 

På forhånd takk for svar : )

Keep on trucking ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har nevnt noen ting om hvilke biler du foretrekker, står jeg fremdeles ved at en Connect vil gi deg mye bil for pengene og lave driftskostnader.

 

Får man Connect til ca min prisklasse da? :s Har kikket litt på Caddy da, ser at alternativene er 1,4 bensin og 1,9D, hvilke av disse er å annbefale evt, mtp drivstofforbruk? Og åssen er disse mtp rust? hørt litt av hvert der.

Keep on trucking ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Connect til ca min prisklasse da? :s Har kikket litt på Caddy da, ser at alternativene er 1,4 bensin og 1,9D, hvilke av disse er å annbefale evt, mtp drivstofforbruk? Og åssen er disse mtp rust? hørt litt av hvert der.

 

Har nettop kjøpt meg bil selv, og spurte litt rundt mtp 1,4 motoren. Volkswagen forhandleren i kongsvinger frarådet å kjøpe 1,4 (75HK?), fordi de etter å ha dratt på noen km vil begynne å skrangle fært og få mye feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke anbefalt den tidlige caddyen uansett(den som er bygd på polo). Du kommer ikke inn i bilen på vinteren, den er forferdelig trang i førerhuset, den ruster så du kan høre det og den har en skummelt dårlig vektfordeling.

 

Hvis du ikke har bruk for varebil, kjøp en liten kombi av et eller annet slag istedet. Varebilene er ofte bygd billigere og dårligere.

Hvis du må ha varebil, ville jeg heller gått for en partner/berlingo med dieselmotor. Vet folk flest hater franske biler, men jeg tør påstå disse er langt bedre enn caddy fra samme tida, alle fordommer til side.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår