Gå til innhold

Kan dette være noe å kjøpe?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Astro%20Van.jpg

 

Har denne bilen på hånda for noe jeg anser som en grei pris, er imidlertid usikker på om jeg bør handle. Vet ikke hvilken årgang dette er, glemte å spørre om det. Det som er gjort med bilen er: byttet varmeapparat vifte og starter i 2011 også nye vinterdekk samme år (utover vanling vedlikehold).

 

Så det som gjør at jeg er i tvil, har fått forklart av verkstedet som har tatt seg av bilen at den ikke går skikkelig på en sylinder ved tomgang, dette skal etter sigende ikke være merkbart under kjøring. Som gammel hobby-mekker så vet jeg kan jo dette være alvorlige greier som: hengende ventil, tett insprøytnings dyse, el-anlegg eller total ovehaling av topp(er)... men det kan jo også være noe så enkelt som å bytte tennplugger og kabler.

 

Jeg er helt grønn på disse bilene så må derfor spørre meg til råds her på forumet, håper noen som har greie på disse bilene kan gi meg et fornuftig svar og råd om dette er noe å handle. Bilen er forresten en 4.3 liter bensin med 4wd, så sikker en god bil å ha her i nord.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Astro%20Van.jpg

 

Har denne bilen på hånda for noe jeg anser som en grei pris, er imidlertid usikker på om jeg bør handle. Vet ikke hvilken årgang dette er, glemte å spørre om det. Det som er gjort med bilen er: byttet varmeapparat vifte og starter i 2011 også nye vinterdekk samme år (utover vanling vedlikehold).

 

Så det som gjør at jeg er i tvil, har fått forklart av verkstedet som har tatt seg av bilen at den ikke går skikkelig på en sylinder ved tomgang, dette skal etter sigende ikke være merkbart under kjøring. Som gammel hobby-mekker så vet jeg kan jo dette være alvorlige greier som: hengende ventil, tett insprøytnings dyse, el-anlegg eller total ovehaling av topp(er)... men det kan jo også være noe så enkelt som å bytte tennplugger og kabler.

 

Jeg er helt grønn på disse bilene så må derfor spørre meg til råds her på forumet, håper noen som har greie på disse bilene kan gi meg et fornuftig svar og råd om dette er noe å handle. Bilen er forresten en 4.3 liter bensin med 4wd, så sikker en god bil å ha her i nord.

 

 

Svar til : Er dette noe ¨å kjøpe?

Hei. Bilen ser ut til å være en 95 modell. Det er gode biler med utrolig fremkommelighet pga 4 hjulstrekk og veldig ofte diffsperre bak. Deler til astro er rimelige og du får omtrent alt i nettbutikken Recon ( Astroparts), som har spesialisert seg på Astro. Det finnes også klubb for astroeiere som har nettsiden Astrosafari.no mvh. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for linkene Jan, da ser det ut som det blir handel i løpet av et par uker... så får jeg begynne å handle bling utover sommeren :)

 

Sikler veldig på USA fronten med hel chrome grill :D

 

Denne bilen har grønne skilter, hvordan er det å få hvite skilt på den - må jeg da sette inn seter og slikt først eller kan dette gjøres etterhvert?

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Rusker liv i denne tråden siden jeg fortsatt ikke har bestemt meg for å handle denne bilen eller ikke. Er veldig i tvil da jeg regner med at siden den har stått siden 2011 så kan vel det meste ha satt seg (hjullager, bremset osv), ser ikke ut som at det har blitt noe nevneversig mere rust på bilen siden jeg sist så på den (altså litt i nedkant på dørene og litt i forkant og bakkant på kanaler), men lurer på hvor godt rustbeskyttet gulvet er i disse bilene.

 

Noen med formeninger om dette fortsatt er et rullende prosjekt jeg kan satse på, kjøpssummen er ikke stor... vrakpant pluss litt til

 

Lurer også på om det går ann på en lettvindt måte å gjøre denne om til 2wd (altså bakhjulstrekk), mener at det er automat-kasse i den. 

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår