Gå til innhold

hvor kan jeg stille tomgangen

Ranger emnet


PyrooMan

Anbefalte innlegg

Du får ikke regulert tomgangen manuelt, sitter egen tomgangsregulator på disse, sitte nesten øverst på motoren men to slanger i mellom. Hvis den går dårlig på tomgang så bør du demontere den og rengjøre den. Bruk bremserens o.l for og fjerne olje og sot.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

unskyld for sent svar å jeg vil gjerne takke deg for svare å det hjalp :)

 

men jeg har funnet et nytt problem med min bil da jeg sjekket under den med bokk. jeg er helt ny når det gjelder bil å dette er min første å det jeg lurer på hvor mye koster det for å skifte hjulopphenge. det hjula å alt sitter fast i. det er helt gjennom rusta og fikk høre av han jeg lånte løfte bokken av maskinen er tilkobla det så viss det knekker så faller alt sammen av. tror han kaldte det hjuloppheng.

 

dette her er en forhjuls drift volvo 460 1,8l 1995 mod er det vits å skifte det eller skal jeg bare skrote den? må skifte på begge sidene ene siden er mye bedre en den andre ene siden er det fult av hull i opphenge.

 

Mvh Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er traversen det er snakk om. Om det er stort rusthull i denne så er ikke det særlig heldig og kjøre med hvis det skulle skje noe. Er det lenge siden den var inne på eu-kontroll da? Noe slik kommer ikke over natta. Er vel heller ikke noe problem og få tak i en brukt travers som ikke er gjennomrusta på et bilopphøggeri. Er litt jobb å skifte den og du bør være flere siden den er tung. Bør også ha tilgang til en girkassejekk. Om du får tak i en travers til 1500 kr og du gjør jobben gratis selv så er det jo helt greit.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var på eu for 2 år siden den skal snart på eu igjen sist eu så gikk den gjennom uten mangler. er enig med deg at det er rart fordi sant kan vell ikke skje på 2 år? + alt annet under bilen var nesten ikke rusta bare den traversen som du kaldte den. jeg å min far var å titta litt for morro skyld med en hobby mekaniker å han snakke om ca 10000 vis et verksted skal fikse det for meg. betalte ikke mere en 2500 for bilen så kan ikke regne med alt.

 

Har testa bilen rundt å kjørt i små huller i veien i ca 40 med min far etter som jeg øvelsekjører å det går helt greit men er litt redd men som min far mener at det ikke var vits å reparere den heller bare kjøre så lenge den varer. men det var jo en grunn til jeg skulle skaffe meg bilen å det var for å prøve å fikse den opp så får lete etter delen på nette.

 

takk for svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår