Gå til innhold

Kilometer måler teller super duper fort, hva er feil???

Ranger emnet


sierdudet

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg kjøpte i dag en Audi a6 1998 modell 2,4 bensin. i anonsen sto det att den hadde gått 244000 kilometer,

da jeg hentet den, hadde den gått 270 000 ca, noe jeg ikke tenkte over, men da jeg var på vei hjem så jeg att kilometer telleren gikk jæævlig fort, så fort att man ikke klarte å lese av selve "kilometer" tallet på enden, å da jeg hadde kjørt fra oslo til Nannestad da som jeg bor så sto det att bilen hadde gått 292 000 km. noen som har hatt liknende problem? å går det ann og rette opp kilometern på verksted eller no? for med en så kjapp teller vil jo forsikringa koste meg flere milioner i året. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spedometeret ditt, viser det omtrent rett, eller viser det overlydsfart?

 

Det er samme giveren som benyttes for hastighet og distanse. Om hastighet vises riktig må det være feil i instrumentet.

Dette finnes bare å kjøpe som komplett enhet. Pris i størrelsesorden 10.000 fra Møller.

 

Om man setter inn et annet (brukt) må startsperre kodes om før bilen vil starte

(startsperre sitter i instrumentet)

 

 

Det kan tenkes det er en dårlig kontakt internt som kan fikses av en som kan svinge en loddebolt.

Det finnes firmaer som reparerer instrumenter. Nærmeste jeg vet er i Karlstad Sverige: OBD Tuning Karlstad - Instrumentreparationer - Pixelfel - Trim - FlashBooster

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, var entur på jessheim og tilbake igjen nå, å da jeg parkerte hjemme igjen hadde den gått 317 0000, helt sprøtt, håper det er noe de kan fikse på audi verksted eller noe, ellers så har jeg akurat satt verdens rekord i verdi tap

 

Hehe :p

Finn ut om triptelleren henter informasjon fra samme sensor som hastighetsmåleren (om det er girkassa, et hjul eller fordelerlokket). Hvis den gjør det er det antakeligvis noe galt med innmaten på triptelleren.

Hvis ikke er det noe galt med sensoren til triptelleren siden hastighetsmåleren fungerer.

 

Har ellers ikke peiling på audi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde ta en telefon til forsikringsselskapet ditt og fortelle dem om at du har kjørt 50.000 km på noen dager, så de er opplyst om feilen ifall uhell, dette er jo så mye at det burde la seg forklare.

 

Ellers så er jo dette en feil som du hadde vondt for å vite før du hentet bilen, og reduserer verdien betraktelig, så dette burde du vel ta en prat med selger om.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår