Gå til innhold

Jævlig lukt i biln ;S Tips?

Ranger emnet


ostepopp94

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra, så hadde det seg slik at en venn av meg glemte igjen en del av lunchen sin i bilen, og så ble ikke bilen brukt på et par månder før jeg da åpnet bildøra og trodde noe hadde død inni bilen :S Lukten av råtten kjøtt er så ubeskrivelig jævlig. Det har vist trokke ned i gulvmatten og har ikke snøring på hvordan jeg skal få lukta vekk. Noen gode tips? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rense heile bilen innvendigt. Deretter ozon behandling innvendigt.

 

Eg har rensemaskin, so eg vilke ha brukt den. Spraye på rensemiddel, vente litt og deretter bruke ein interiørkost.

Ta dette opp med rensemaskin og deretter bruke masse vann for å rense skikkeligt.

 

Må sikkert ha ozon behandling etterpå. (viss lukta fortsatt er der)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en volvo jeg lånte lukta det død og fordervelse på høyre sia fremme, dette var riktig nok en gammel 740.

 

Jeg tok skumbørsten på esson å skrubba teppet så støvsugde jeg opp vann og såperester med støvsugern der, funka fint! ;)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, demonterte framsetene og skulle til og støvsuge, det lukter så jævlig av gulvet at jeg demonterte midtkonsollen og fikk ut gulvet, fikk støvsuget og shinet inni bilen :) Men, den gamle gulvmatten skal IKKE inn i bilen min! xD Noen som vet hvor man kan få kjøpt stoff så jeg kan klippe ut? Helst sort! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår