Gå til innhold

Viftereim gåen

Ranger emnet


thogler

Anbefalte innlegg

I går kveld da jeg skulle parkere herligheten, så døde den, helt plutselig.

Den har laget en hylelyd ett stykke tid som forsvinner når motoren blir varm. Jeg har venta for lenge med å bytte eller stramme reima, da jeg fikk satt i ny i august og tenkte at det ikke kunne være reima det var noe galt med.

Nå har reima flekket på midten og det er litt gummirester rundt om kring inni motorrommet. Reima sitter fortsatt på, men er ødelagt.

 

Siden bilen stoppet sånn helt plutselig, har jeg kjørt skuta til registerhavari? Har jeg ødelagt alt arbeidet som er gjort på bilen de siste 3 årene fordi jeg har venta for lenge? Ny reg reim og motor, viftereim, gummiknopper, skruer, slanger, batteri, ac -anlegg, (vannpumpe?), eksosanlegg etc.

Jeg kan ikke såå mye om biler, derfor spør jeg her.

Hjeelp. Babyen min dør.

post-75074-13804854686941_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den stoppet helt plutselig så kan det være at den er strømtom for om reima er dårlig så vil ikke dynamoen lade. Er vel bare og prøve å starte den et lite øyeblikk det

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid man hører det om regreima ryker, det hender motoren bare stopper uten ulyder, er litt fra motor til motor.

har også hørt ett tilfelle der ei viftereim røyk og deler fra den fikk reima til å hoppe av.

 

Men jeg tror opelduude har rett og at du rett og slett er strømtom pga ingen reim til dynamo, sett på ny reim og lad opp batteriet ditt;)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår