Gå til innhold

Startproblemer Touran 2004 Tdi

Ranger emnet


bagtas

Anbefalte innlegg

Jeg ville kjøpt ny "glødebru", har vært borti endel biler hvor det er brudd i plugghettene. Glødebrua kommer med nye ledninger fra hettene og helt til Ebox'en ved batteriet. Ligger en melding fra fabrikken på dette.

 

Tusen takk for svar!

Ser den, kanskje det er så enkelt som det. Vet du hva noe sånt koster? Har brukt elimineringsmetoden for å finne feilen hittil og har kostet meg endel. :o/

Noen grei måte jeg kan måle for kontakt mellom ebox'en og glødebrua for å bekrefte om det er det som faktisk er brudd?

Kan ikke være at det mangler noen sikringer i sikringsboksen? Syns det ser veldig tomt ut der og klarte ikke å oppdrive noe skjema over hvilke som skal være hvor.

 

-Mikael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 450kr på møller. Bytta faktisk på en bil igår.

Skal ikke være sikringer i alle plassene. Hvis du ser nøye på de tomme plassene ser du kanskje at det bare er en stikker nedi der, ikke to?

Mener det står sikringsoversikt i instruksjonsboka?

Du har sjekka sikringene i ebox'en også, ikke bare sikringsboksen over pedalene?

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 450kr på møller. Bytta faktisk på en bil igår.

Skal ikke være sikringer i alle plassene. Hvis du ser nøye på de tomme plassene ser du kanskje at det bare er en stikker nedi der, ikke to?

Mener det står sikringsoversikt i instruksjonsboka?

Du har sjekka sikringene i ebox'en også, ikke bare sikringsboksen over pedalene?

 

Hvis ebox'en er den med sikringer i motorrommet, så ja.

Hvordan kan jeg sjekke om glødebrua er defekt? Kan jeg måle meg fram der? Vil nødig gå på ennå et bomkjøp. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke se det hvertfall, da må du isåfall ødelegge hele driten først. Der ledningene går inn i glødebrua kan du rive av isolasjonen og måle på noen av ledningene mens du gløder, har du strøm der men ikke i hettene har du finni feilen.

 

Anbefaler også at du skrur vekk luftfilterboksen. Da ser du en svær ledningsføring som går ved siden av starteren, inne der pleier det å bli ledningsbrudd da ledningene vibrerer mot stiv plastikk... Inni der er b.l.a ledningene til glødinga.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår