Gå til innhold

BMW X5 fra USA

Ranger emnet


lassetyr

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd utenlands (Mellom-Amerika) noen år, og har en lite brukt BMW X5 (2009-modell) som jeg vurderer å ta med til Norge. Denne bilen er bygget i/for USA, og jeg ser for meg at det er ting som er forskjellig fra biler bygget for Norge/Europa.

 

Er det noen som har erfaring med import/bruk av USA-modell i Norge? Er det noe som må gjøres av ombygging/tilpasning av denne bilen for å kunne få den godkjent og med norske skilter? Er f.eks. varmeapparat, isolasjon osv. tilpasset norske vinterforhold?

 

Håper det finnes andre som har prøvd dette som kan hjelpe meg!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags motor har du?

 

Eg kjenner ikkje til USA biler, men det kan godt være at dei ikkje har so bra varmeapparat som dei nordiske bilene. Men er jo kaldt i USA og! (og bmw er bra på varmeapparat)

 

Har du sjekket pris på å importere bilen? Eg rekner med at dette ikkje akkurat er gratis

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bensinbil, så går det nok helt fint å bruke den i norge. Er det dieselbil mangler den gjerne tilleggsvarmer, slik at du får dårlig effekt av varmeapparatet om vinteren. Men regner med det er bensin siden den er kjøpt i usa.

 

Men regn med hårreisende avgifter, flyttegodsregelen finnes jo ikke lenger så du må betale full avgift. Kalkulator finner du her: Innførsel - Tollvesenet

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår