Gå til innhold

Førstebil som kan trimmes opp til ca 200hk. Budsjett 30tusen :)

Ranger emnet


bmwmpower332

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert blitt spurt 1000 ganger før, men jeg har søkt overalt og har ikke funnet noe særlig konkrete svar.

 

Har fikset lappen og snart skal jeg kjøpe min første bil, det jeg leiter etter er noe som kan trimmes opp til ca 200hk, helst bakhjulstrekk men forhjulstrekk funker også.

 

Bare noe som er lett og få deler til uten at man må bytte motor og stempler, innmat osv. har budsjett på bilen til rundt 30.000, resten kan taes som det kommer. Har tenkt på volvo (2/7/940), mercedes 190, bmw 320 (e36).

 

Noen forslag? :) setter pris på alle tilbakemeldinger.

Endret av bmwmpower332

Bmw 318i Touring e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er bra utgangspunkt er ikke lett å svare på, mye er brukendes, bare ikke motorer med lavt slagvolum. Porting gjøre underverker men koster om det gjøres skikkelig. I tillegg må du ha innsprut som kan oppgraderes eller montere inn datasprut, samt ny(e) kam(mer). For å få alt skikkelig trenger du avstemt grenrør, men med en slik pakke så kan du få en meget potent motor.

Velox Motor trimmet nylig en 2.0 16v Audimotor (rekkefirer sugemotor) til 277hk på veiv @ 7200 omdr, noe som må sies å være fremragende bra, med et effektregister som mangler sidestykke på en motor med slikt effektuttak vs slagvolum. Men ja, det koster ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil tenke litt annerledes, kan en Rover 620 Ti kanskje være noe? Den er basert på honda accord og har en 2liter turbo på ca 200 hester. Den er også billig siden det er en rover, men den er garantert like driftssikker som en typisk ungdomsbil i din prisklasse, tenker da på f.eks bmw e36 og volvo 740 turbo. Typiske ungdomsbiler blir hardt kjørt, og trimming sliter også mer på alt. De blir også dyrere siden etterspørselen er større.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_600_Series

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer langt unna sånne typiske ungdomsbiler etter erfaringer fra kompiser, vill bare ha noe som er fint og mekke på og som man kan cruise med.

 

Rover 600 er en ganske sjelden bil, ligger bare 2 ute på finn akkurat nå, men skal ha den i bakhodet.

 

Hadde en motor med innsprut gitt bedre effekt i forhold til en motor med forgasser? har tenkt endel på mercedes 190 (2 liter bensin) og audi 90 coupe (2 liter)

Bmw 318i Touring e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motor med forgasser en det mye enklere å hente mer hk ut av enn en med innsprut, dette fordi forgassermotorer blir nokså altspisende hva kammer angår, det samme kan ikke sies om de med innsprut og plenum. Mercedes kjenner jeg lite til, Audi har 2.0 med alt fra 90 til 150 hk (sugemotor). Og en liten bagatell. Enten er det Audi 80, 90 eller Coupe, akkurat som man heller ikke får Volvo Amason V40 ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes w123 300 TDT men finskpumpe og større turbo, så har du 2-300 hk. eneste som må gjøres er 7/8mm elements dieselpumpe og turbo fra F.eks 3,3 pajero (og turbomanifoil såklart) hør med gutta på FB under navnet Sinnsyk Racing, kan hende du er heldig og finner det de kaller SSR kit'et til en 7000,- da får du alt du trenger :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i det minste ha en turbomotor som utgangspunkt, er da ofte i mål bare med en chip.

Å trimme sugemotor er noe dyrere, men med 200 sugehk får du en motor som ofte kjører fletta av en turbomotor med 250+ hk.

Det er sant. har selv testet min audi 4,2 v8 mot en audi 2,2 turbo som var chippet til 280hk. V8 dro fra som bare juling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil tenke litt annerledes, kan en Rover 620 Ti kanskje være noe? Den er basert på honda accord og har en 2liter turbo på ca 200 hester. Den er også billig siden det er en rover, men den er garantert like driftssikker som en typisk ungdomsbil i din prisklasse, tenker da på f.eks bmw e36 og volvo 740 turbo. Typiske ungdomsbiler blir hardt kjørt, og trimming sliter også mer på alt. De blir også dyrere siden etterspørselen er større.

 

Rover 600 Series - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Styr langt unna 620Ti!! alle andre motor options på 600 serien og 400 serien er honda.. 620Ti er en dritt motor! Stemplene går duken ganske så fort, turbo er egentlig for liten så er svake og ryker fort. Var masse annet også for har sjekket opp disse når jeg skulle kjøpe en...

 

Er i utganspunktet en honda accord 2.0l motor, men på 620Ti så har Rover kasta alt utenom blokk og et par andre ting. Så brukt egne deler som er alt for svake.. Men fine biler og luksus interiør (ihvertfall de med skinn).

 

 

 

Greit tips er Bmw E39 528, litt usikker på om du klarer å få de nedi 30 000kr. Men de er kjekke med å sitter over 525 innsug og noen andre små ting så må endres. Så har du 230-240hk. 528 er nemlig "ned plombert" for å tilpasse seg avgift nivå på volum/effekt.

 

Eller så har du jo Bmw E36 325/328, disse får du til 30 000kr i god stand. Lette biler og fin vektfordeling, GØY med stor G! å kjøre..

 

Audi A4 1.8T/1.8TQ (ville gått for Q = Quattro/4x4). Disse kan chippes til rundt 190hk, og med andre modifikasjoner så får du lett 250hk uten å måtte ombygge bunndel...

 

Ellers må du bare se deg rundt etter en bil du syns er god å kjøre og ser grei ut :) Du har jo mulighet for å finne en Nissan 200sx, men disse pleier å være rævkjørt og kan bli dyre å overhale. + De får fort rådebank og olje lekkasjer. (forresten så har Audi 1.8T motoren og litt lekkasje problemer ;) )

 

Et par tips ihvertfall... :) MEN STYR UNNA ROVER 620Ti!

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville styrt unna vag med 1,8 turbo i denne prisklassen også. Garantert rævkjørt, og fullt av feil.

 

Da ville jeg isåfall gått endel opp i pris, eller ned i motorstr.

 

Minner om de gamle visdomsordene:

Hvis en bil er sprek og billig, er den ikke driftssikker

Hvis en bil er driftssikker og billig, er den ikke sprek

Hvis en bil er sprek og driftssikker, er den ikke billig

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår