Gå til innhold

Prosjekt Sharan 2003 4Motion Sportliner

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

Har holdt på med et lite stereo prosjekt i min Sharan. Så legger ut hva som er gjort så langt.

Komenter gjerne :-)

 

Driver å pusler med et anlegg i en Sharan 2003 4Motion sportliner.

 

Det forrige oppsettet med Jl 13w7 utgår da Jl ikke har forsterkere som kan drive subben. Ja kan sikkert kjøpe 2 1000/1 men blir dyrere. Så nå har jeg bestemt meg 100% for dette opsettet i bilen :-)

 

Sharanstolpe_zps942a81c6.jpg

 

Slik er dørtrekkene som må støpes

 

 

Fremre trekk

 

doslashrtrekksharan_zps2cb741e0.jpg

 

Bakre trekk

 

doslashrtrekkforran_zpsb4ff7924.jpg

Høytalerne

 

Her er bilen som godsakene skal inn i :-)

 

20120907_121459_zpse067e028.jpg

 

Bilen er også påkostet en del, og må vel sies å være 99% strøken. Senket en god del med 19" så ikke noe tipping i svingene. Og greit med stiv bil når man skal ha noen Kg med stereo :-)

 

:ar::ar::ar::ar:

 

 

Da har jeg rotet meg til å oppdatere litt.

 

Bilder av døra etter demontering av dørtrekk

Har i lenger tid, hørt at orginal høytaleren har hatt en merkelig lyd. Skjønte hvorfor :ca:

20121021_155848.jpeg

 

Høyre side

doslashrtrekk1.jpeg

 

Og slik er det baki der bassen skal. Fjerner 2 stoler i bakre rad. Og etter oppmåling så har jeg trua på at dette blir bra..

20121021_160114.jpeg

 

Og grunnet uvented nedgang i inntekt noen Mnd, så må jeg gjøre ting billigere. Men regner med at opprinnelig oppsett er inne i løpet av Mai.

 

Takker Judys Bilstereo som har gitt uvurderlig hjelp ang tips og råd + Produktene.

 

Bilder av ting som skal inn nå.

 

Gladen 165 SQL Dual

GladenAudioSQL165.jpg

 

Gladen SPL 12 1 Stk

Sub.jpg

 

Og forsterkerne er disse:

Mosconi AS 300.2

Mosconi AS 200.2

MOSCONI_D02.jpg

 

Skal få tak i bilder av støping som er godt i gang. Legger de ut så snart jeg får de i mail boksen

 

Da er alt bestilt inn fra Judys bilstereo. Så blir morro å få dette opp å gå.

 

Også bestilt imprint fra Alpine. Vet det er mange delte meninger ang dette. Skal kjøre dobble 6.5 i dørene forran så kommer vel til å rote litt før jeg finner ut av det :-)

 

Alpine.jpg

 

legger ut noen bilder jeg fikk fra bygger. Skal ta flere bilder underveis i monteringen av dørtrekk, høytalere og div. Men foreløpig ser det slik ut, beklager dårlig bilde :-)

 

Kassa er designet fritt av bygger og slik ble resultatet

 

Kasse.jpg

 

Dørtrekkene blir slik :-)

Bilbygg1.jpg

 

Spent på det frontsettet og Gladen 12" aldri hatt disse merkene før.

 

Har noen hatt disse produktene før, del erfaringen her

 

Ny oppdatering

 

Da har jeg jobbet som en gal i 2 dager og kom meg ned til Judys bilstereo i Torsdag

 

Før jeg kunne begynne med monteringen, så måtte jeg bygge om sete løsningen på Sharanen. I utgangspunktet, så er det 6 separate stoler i 3 rader. For å få en brukanes familiebil, så måtte jeg bygge om slik at den ble 5 seter. Dvs fører og passasjerstol og 3 stoler bak der i bredden. Noe som viste seg å bli en passe stor utfordring.

 

Ringte Norge rundt, får å få tak i de ekstra festene jeg måtte ha i gulvet. Det fant jeg på Sagrenda, men da passet ikke det orginale teppet så opp til Sagrenda igjen, for å dra ut teppet fra en Ford Galaxy. En ordentlig drittjobb he he. Men nå er alt i rute, fester til stoler teppe og diverse andre dingsebomser. Og har stoor bagasjeplass og plass til sub kasse og bagasje. Så kjerringa er fornøyd så da er stemningen i huset betraktelig bedre.

 

Hos Judys bilstereo, så ble det trukket 50 Kv strømkabel, lagt opp nye høytaler kabler til frontsettet,phono kabler og demping av dører. Så rakk vi ikke mere

 

. Men ned igjen på Lørdag for å få montert opp forsterkere,frontsett, sub imprint osv. De åpningene dere ser ved begge sidene av kassa, skal etterhvert kles igjen. batteri skal inn på ene siden. Så her legges alt skjult.

Kommer med ny oppdatering etter at Judys bilstereo er ferdig med monteringen på Lørdag. Og hvordan det ferdige produktet ser ut.

 

Nok preik her er bilder. Kommenter gjerne.

 

Så begynner jeg å demontere.

sharan16.jpg

 

Teppe endelig ute

sharan7.jpg

 

Så montering av stol fester i gulvet

Sharan5.jpg

 

3 Montert 6 igjen

sharan6.jpg

 

Laang tid etterpå, stoler prøvemonteres. nå 3 i bredden istedenfor 2

sharan2.jpg

 

Så prøving av kassa. Ser veldig bra ut så langt :ag::ag:

sharan4.jpg

 

Så de etterhvert berømte dørtrekkene. Og ja de skal trekkes om i vinyl. Men det til våren.

sharan10.jpg

sharan9.jpg

 

Så til slutt et bilde fra Judys verksted. Ole drar 50 Kv og jammen gikk det smertefritt. Men kablene til høytalerne i førerdør? Ja det tok litt lenger tid he he. Men nå er alt klart for oppkobling Lørdag. Så følg med da for ny oppdatering.

Sharan1.jpg

 

Hei her kommer slutt produktet, og nei, dørtrekkene er helt på trynet så de kommer til å forandres til våren. Kassa har blåselyder men spiller noe inni h med en 12" Og frontsettet spiller insane høyt. Så fornøyd med produktene.

 

Mister Ole, skal få kremjobb til våren. Dvs nye dørtrekk og kasse til 2 stk 12" i Gladen serien :-)

Takker så mye til Judys bilstereo, (Ole) veldig fornøyd med innsatsen og jobben he he.

 

Vel nok preiking her er bildene.

 

Så er vi igang

Saringerviigang.jpg

 

De enda mere berømte dørtrekkene med elementer montert, og passet diskantene? Tjaa lar andre få svare på det.

ferdigdoslashrtrekkhside.jpg

 

Så ser det slik ut når det er ferdig.

sharanferdig1.jpg

sharanferdig2.jpg

 

Kassa er festet i gulvet, i de orginale skrue hullene til stolfestene så den sitter dønn fast. Driver nå, og skal få tettet åpningene på hver side av kassa, stripse litt kabler og få dekt kabel kaoset på baksiden av kassa.

Endret av Mondeo V6
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det, var ikke jeg som bygde kassa. Ble passe overrasket selv. Kan vel si det enkelt, at ingenting ble som jeg ville ha det. Var veldig nøye ovenfor han som bygde dørtrekk og kasse hvordan jeg ville ha det. Så passe forbanna når det ble stikk motsatt.

 

JL elementene, utgikk pga at JL ikke hadde forsterker som klarte å drive 2 stk. Måtte da kjøpt 2 forsterkere 1000.1 så da ble det dyrere.

 

Blir som sagt 2 av disse Gladen subbene til våren og ny kasse + dørtrekk.. Og det elementet spiller helt sykt. Var selv litt skeptisk til Gladen, men etter å ha fått det i bilen er jeg blitt overbevist om at det funker jævli bra. Hatt Mye J>L gjennom årene, og Gladen leverer jævli mye morro i forhold til prisen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja giddet ikke nevne noe om dørtrekkingen i tilfelle du likte det, Men er vel ikke så stor forskjell på Gladen og jl subbene?? JL er vel mere tungrevet men effekten dem tåler er jo ikke så stor forskjell på.

Men er jo bra at du er fornøyd med suben, hadde nok selv vært veldig skeptisk til å kjøpe en såpass dyr sub uten å vite noe serlig om den.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men over til Dynamo fra Crafter, passet den ? Ja nesten som hånd i hanske :-)

Måtte gjøre en liten modifikasjon. og det var å slipe av noen mm på rillene til Crafter dynamoen. Var en del større så ble litt trangt. Se bildene en enkel operasjon..

 

Så sliper vi bittelittegranne

Dynamo1.jpg

 

Så sjekker vi om det passer, og det gjorde det så bare å feste boltene.

dynamo2.jpg

 

Og absolutt ingen speningsfall ved ekstrem basstest så veldig fornøyd. Neste er oppgradering av kabler i motor rom.

 

Og dynamoen var 190 Amp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 5 timer +++ på oppgradering av kabler i motor rom. Fy fan for en dritt jobb. Oppgradert fra dynamo til batteri,motor til chassi, og batteri til chassi med 53 Kv Stinger kabel. Er en milliard småting som må demontere for å komme til alt sammen. Gjør ikke den jobben en gang til :-)

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Etter å ha vært plaget med blinking, så er saken nå løst. Dratt 53 Kv jord fra batteri forran til bak. Og da jeg kræsjet bilen, så måtte en del av produktene selges. Kassa spilte helt på trynet, så fikk bygd en ny. Og nå skrangler det i gebiss og alt flekser he he. Kasse har MYE å si på lyden.

 

Bilde av kasse montert i bil. Skrudd fast i orginale stolfester i gulvet. Sjekk Porten i kassa :-)

20130324_180956_zps15164852.jpg

 

Gladen SPL 12" 1800W Rms

Sub.jpg

 

Forsterker : Spl Dynamics Monoblokk lastet i 0.5 Ohm 3600w rms.

Dsl_zps2c1afc65.jpg

 

Så var det batteri, ikke enkelt, å få på 6 stk 53 kv på batteri skoene, men det gikk seg til :-)

batt2_zps2e710f48.jpg

batt3_zpse96a4b55.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår