Gå til innhold

:( Kjøpt bil (Golf 3), ingenting er som lovet

Ranger emnet


Lars Verde

Anbefalte innlegg

Høres ut som en ganske OK G3.. :)

 

Min var mye dypere i grøfta enn som så! Mange hjelpsomme sjeler her på forumet som kan bistå med kunnskap, sålenge du kan håndtere verktøy. Disse bilene er som sagt meget greienå skru på, og hjelpen finner du her.

 

Høres ut som om han/dere har et morsomt prosjekt foran dere! ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir gøy det :) Ja det bilene er veldig greie og skru, veldig enkelt, men hvordan er det å bytte ting som feks girkasse på dem? Fordi har vært borti biler du må ha ut hele motoren for å bytte clutchen, noe vi også må gjøre snart. Noen som har en guid? :D

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på naf kontroll i dag, der sa de giroverføringene må strammes, var vistnok ikke noe problem å gjøre selv, som sagt har jeg veldig lite erfaring med forhjulstrekkere og lurte på om noen kunne hjelpe meg, eller har en guid gjemt bort et sted :D

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar HELT feil, er dette de "stengene" som går på kryss og tvers i motorrommet. Få en kompis til å sitte i bilen for deg, og bare gire masse. Så står du i motorrommet, og ser på disse stengene. I mellom hvert ledd er det en gummiknott, og på gummiknotten er det en klips. Klipsen er antakeligvis løs ;) HVIS det er dette som er problemet, er det bare å klemme til med en sterk hånd eller ei tang, også sitter klipsen igjen :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår