Gå til innhold

Min mk2 Golf

Ranger emnet


RsTurbo94

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Heysann igjen jaa.. :) Ikke mye har skjedd med bilen egentlig.. Fikk bytta begge tromla mine bak samt hjullager.. men såklart så testa jeg ikke brekket før snøen kom.. viste seg at det ikke funka gitt.. Så idag kjørte med på biltema en tur får å handle bremsesko, men kom ut igjen til bilen og da ville den ikke starte.. Strømtom hehe.. Dynamoen min lada ikke stoort, men den lada så fikk kjørt med bilen.. Kom heldigvis en kompis akkurat inn på parkeringa, så fikk huka taki han og handla nye startkabler så fikk vi start på bilen igjen.. men noe merkelig skjedde på tur hjem da jeg tok e6, den lille dioda i dashbordet slutta å lyse og dynamoen lada igjen :o den lagde også en slags lyd, den er også borte :s bra for meg da hehe

 

Har også fått det nye rattet og det er montert :) mye bedre å holde i et litt mindre ratt samt at det er litt spaca mot meg :) Har ingen bilder dessverre så ble bare en skriftig update :)

 

God Jul alle som leser tråden :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har bare kjørt siden jeg har fått lappen.. godt er det :) Bilen lever enda også.. Var innom møller idag å bestilte meg en toppdekselspakning :) Fikk den billigere da jeg kjenner han som jobber på delelageret :)

 

Også dagen etter jeg fikk lappen så ble jeg invitert med på et privat arrangemang på lokale naf bana her, og der ble det litt kjøring :) Ble litt mye satsing på slutten da men, kom litt fort å da dro jeg opp brekket såklart og fikk ræva i en brøytekant også kom fronten etter etterhvert :p fanger festet på siden er knekt, så fangern henger bittelitt, sprederen min ble sprekt litt mer men ellers enn det så gikk det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen:) Nå er det bare om å gjøre å beholde den;)

 

Andgående den smellen din, så er da det en av gledene med Golf 2, billige deler og lett å skru:), fangerfestene er utrolig svake for noen bevegelser, og brekker derfor fort, men er også forholdsvis lette å skifte...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop det jeg sier, litt små skavanke her og der, så begynner du så smått å gi f. og derfra er veien ofte kort til en hugger...

Og at bilen aldri skal selges, det sa jeg også om min første bil (var golf 2 det også), og jeg skulle ikke selge den, ikke bare fordi den var "perfekt" men den var også førstegangsregistrert i Norge på fødselsdagen min. Angrer som en helt på at jeg solgte den, men dengang som nybakt far var det bare en vei å gå: Passat!

 

Så nå leter jeg som en helt etter en Passat som er førstegangsreg 06. 06. 91;) om du finner en så ikke nøl med å ta kontakt, skal fikse om det så bare er ett rusta skall igen:)

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men så har denne bilen også vært i familien i noen år.. :) Og jeg fikk den som 16års gave :) Men skjønner hva du mener, og om den skal noen gang selges så vil jeg nok prøve å selge den til noen i familien så dem kan passe på den til jeg får råd igjen osv :)

 

Hadde bilen inne på jobben idag i noen timer.. siden toppdekselpakninga mi lakk no så sinnsykt mye olje.. bestilte en på møller, men såklart så passet den ikke.. what to do? bilen står i deler og jeg står på jobben.. nei da fikk jeg beskjed av sjefen om å gå på delelageret våres å sjekke om det var noe der.. yes da, var en gummipakning til passat golf osvosv sto det på pakka.. tok den med, og jaggu passa den :) herlig..

 

og jeg fikk plukka med meg noen smådeler som jeg kommer til å bruke på bilen, fikk en 2,5" 90graders bend til downpipen min, og en kompis har flere 2,5" rør som jeg kunne få får å kjøre han på en fest ikveld ;p hehe

også fikk jeg plukka med meg en gammel oljekjøler fra en gammel porsche ;)

Den kommer til å bli sandblåst å lakkert svart ( da jeg går får en annonym look ) også handla nye fittings etterhvert :)

 

Kanskje noen bilder?

 

bilde.jpg

Første dagen med lappen.. sku svinge opp til en bensinstasjon og der var det litt oppbygd.. jada, dunk sa det og vips.. hehe

 

image-4.jpg

Her hadde jeg sneki meg inn i brutterns nybygde garasje, for litt tlc før en laang tur til drevsjø dagen etter.. golfen overlevde tur-retur ;) hehe

 

image-3.jpg

Handla ny grill for en 100 lapp av en hyggelig kar, siden disse lyktene ikke kommer til å brukes så sota jeg dem.. etterhvert blir de lyktene borte.. :) når intercoolern kommer i fronten

 

image-5.jpg

høyt hengern.. var meninga å sveise en liten eksoslekk idag, men tiden strakk ikke til.. men siden jeg har overlevd med den eksoslekken i noen år nå så klarer jeg vell å vente litt til :)

 

God helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. det SÅ bra ut.. hehe, kortvarig morro gett. Etter det siste bilde ble tatt så fikk jeg kjørt hjem å parkert, så sku jeg ut å være sjåfør for noen venner, kom meg til de "første" venna også ga golfen opp gitt.. lukta svidd herfra til månen sku en tru.. åpna panseret og der var det en dam med olje.. sjå fikk kjørt forsiktig hjem å bytta bil så ble å cruise a6 resten av kvelden ;)

 

Ska se om jeg orker å fikse den idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår