Gå til innhold

Min mk2 Golf

Ranger emnet


RsTurbo94

Anbefalte innlegg

Updaten da.. Travle dager, så fikk ikke oppdatert igår, men her kommer det :) Ble bare 4 bilder som ble brukbare :)

 

de gamle foringene var ikke vanskelig å få ut, bare brant dem ut og rengjorde metallet og pressa inn de nye:) Men så var det å montere dem, det var ikke så lett som det så ut som.. Den fremste foringen på bærearmen var litt for brei, så måtte banke den inn på begge sider:) Kom seg inn tilslutt :) Fikk også prøvekjørt bilen , men merka ikke stoor forskjell, men det merker jeg sikkert i sommer ;)

Bilder..

 

IMG_0345.jpg

Her står jeg og en kompis kl 9 om lørdagskvelden og svir foringer :P

 

IMG_0350.jpg

Begge foringene var gående, men denne var verst.. anbefaler IKKE å kjøpe disse foringene fra biltema.. ryker ganske fort..

 

IMG_0354.jpg

IMG_0353.jpg

 

;) Fikk også stickersa mine fra Ihatestickers.com idag :) Blir vell å montere dem endag tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forska litt på dette oljesølet mitt igår og idag.. jekka bilen opp ganske høyt på siden, og der ser jeg at det lekker olje fra oljefiltert.. tenkte jo hva f... men viste seg å være sant gitt.. heldigvis hadde jeg nytt oljefilter liggende, så ny olje og filter på montert:) Får virkelig håpe det er bra nåå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forska litt på dette oljesølet mitt igår og idag.. jekka bilen opp ganske høyt på siden, og der ser jeg at det lekker olje fra oljefiltert.. tenkte jo hva f... men viste seg å være sant gitt.. heldigvis hadde jeg nytt oljefilter liggende, så ny olje og filter på montert:) Får virkelig håpe det er bra nåå..

 

Har vert borti at overtrykksventilen på oljepumpa kiler seg, da får du for høyt oljetrykk og pakninga på oljefilteret er det som ryker først.

Eller du har rett og slett ikke strammet det nok ved montering...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overtrykksventilen har ingenting med moment å gjør, den kan kile seg av forsjellige grunner, evt bare at den har stått for lenge (min motor hadde i tilfellet stått i ca 2 år...) samme oljepumpa på alt av vw 8v motorer som jeg har forstått, muligens også 16v...

Men godt mulig bare oljefilteret var dårlig strammet, det var det på skodan jeg kjører nå...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår