Gå til innhold

Min mk2 Golf

Ranger emnet


RsTurbo94

Anbefalte innlegg

Etter som jeg sletta den forrige tråden på 60sider eller noe sånt så tenkte jeg sku lage en ny en.. Blir oppdatert jevnlig da noe skjer med bilen.. vært ganske stille i det siste :)

 

men, for nye lesere, så er det en Golf 2 91'mod med en 1,6GTD motor:) det som er gjort med motoren er :

 

Nyoverhalt i vinter, nye rådelager, stempelringer, bytta alle pakninger, ventiltetninger, ++ Sandblåste mesteparten av delene og lakkerte dem etter beste evne.. Det meste ble svart for en clean look:) Lakkerte også motorrommet svart da det ikke så veldig pent ut før..

 

Utvendig er ikke stort forandret, er skjermbreddere på den, GTi leppe foran. Justerbart senkesett sitter på, (godkjent i vognkortet) 17" felger, som er alt for stort for bilen, men driver å kikker etter nye felger nå, er litt tenking osv med tanke på ET osv.. men har kanskje funnet noen:)

 

Innvendig er det GTi intriør, kunne godt trengt litt pleie da det er litt hull i sjåførstolen og skummet på sidene er omtrent borte.. menmen:) tar det etterhvert tipper jeg.. Litt stereo er det også, ikkeno spesielt kun brukt det jeg hadde liggende :)

 

 

Litt bilder kanskje?

 

P210610_14250001.jpg

Slik så den ut da jeg fikk den - her med 40/40 senk fra G3 og noen 15" felger som jeg skal bruke som vinterhjul i år..

 

P210610_14250002.jpg

 

så begynte det å "balle" på seg litt..

DSC00012.jpg

P070810_15400001.jpg

P070810_21190001.jpg

 

P080810_12080001.jpg

Instrument plate V1

P140810_21280001.jpg

P091210_13520002.jpg

det så slik ut engang også..

 

MER BILDER KOMMER I NESTE POST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P121110_14560001.jpg

 

LDA pinnen som sitter i diesepumpa ble dreid ned litt, så den fikk litt mer diesel :) ^ ETTER

 

P121110_09120001.jpg

Tegning jeg fikk av en bruker her inne :)

 

mms_img23718.jpg

Før :) Ble merkbar forskjell på både draget og forbruket.. men bruker ikke så mye igrunn, klarte vell Roverud - Kongsvinger tur retur hver dag på en hel tank.. og da hadde han kjørt 1050 km på en tank:) ikke dårlig.. er bykjøring det er snakk om :)

 

SAM_0161.jpg

 

Instrumentplate V2

 

Hadde et lite snøskred her hjemme, skredet tok med seg snøfangere som satt på taket også..

SAM_0167.jpg

SAM_0168.jpg

SAM_0170.jpg

 

men jeg ga meg ikke av den grunn.. Noen dager senere sto bilen sånn :

P150311_20290001.jpg

SAM_0176.jpg

fikk taki en ny skjerm, panser og frontrute ganske fort :)

 

Men pga jeg fortsatt gikk skole på den tiden, så var det dårlig med penger, så bilen ble lakkert hjemme i garasjen:) lakkjobben er ikke verdens beste, men man ser at det er gjort i garasjen:)

 

Bygde litt i bagasjen også :)

SAM_0209.jpg

 

 

FLER BILDER KOMMER I NESTE POST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAM_0223.jpg

 

Ferdig lakkert :)

 

249411_10150315244167178_755022177_9867888_1451057_n.jpg

med en intents uke med montering så ble det en liten luftetur med bilen:)

 

Og en liten photoshoot :

SAM_0301.jpg

SAM_0302.jpg

SAM_0307.jpg

 

Men det senkesettet som sto på begynte å vise tegn på pensjon.. Så da bestilte jeg Justerbart senkesett fra P&R ( ble tuningart settet )

SAM_0316.jpg

SAM_0324.jpg

SAM_0325.jpg

SAM_0336.jpg

 

IMAG0039.jpg

Sotet også frontlyktene mine, men det ble fort borte da jeg ble stoppet i teknisk og måtte på BT, da ble senkesettet godkjent samtidlig :)

 

SAM_0359.jpg

Slik så den ut da..

 

Instrumentplate V3

SAM_0358.jpg

 

IMG_0025.jpg

Så skjedde dette.. hehe

 

MER BILDER KOMMER I NESTE POST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac, grå fargen? bilen er org rød :)

 

renax, blir hellakkering i framtiden engang:) da blir taket rødt igjen:) Viskern bak blir da også borte.. Men, noen som kan forklare meg hvordan jeg legger ned viskern? hehe :)

 

motoren er det ikke gjort noe spesielt med nei.. LDA pinnen er dreid ned ca 2mm og pumpa er justert :) Turbotrykket ligger på 1,1bar på fult kjør.. Blir vell frontmontert IC etterhvert tipper jeg :) Masse planer for bilen for å si det sånn.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den golfen din :) Tror jeg kommenterte det et par ganger på forrige tråden også ;)

 

Er blitt medlem av Vw Turbo diesel klubben jeg å ;) Handla en Passat 1,9 TDK som skal tynes mest mulig ut av etterhvert.. Får se når den gir seg ;) hehehe Tror ikke jeg lager noen tråd, blir bare små rep også trim, senk og soting ;) Og litt anlegg..

 

 

Når skal du lakkerer golfen igjen da? :) Sitter du den vekk til skole elever eller har du fiksa deg billig lakkerer?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår