Gå til innhold

Elektrisk feil med lys


BlueChamp

Anbefalte innlegg

Civic ESi 92.

For en stund siden sluttet begge bremse/stopplysene å fungere. Dette er i utgangspunktet de samme pærene som kjørelysene bak, og kjørelysene fungerer. Bremselyset midt på ruta fungerer, så ødelagt bremselysbryter osv kan da utelukkes. Sikringer er OK. Pærer er OK. Noen med forslag til hva som kan være greia?

 

Sak nr. to. Nå nylig har det begynt å komme en freselyd/gnistrelyd fra området rundt sikringsboksen inni bilen. Denne er der kun når jeg har satt rattstikkerbrytergreie til å kun ha på kjørelys. Setter jeg på posisjonen for dashbordlys, dashbordlys og kjørelys eller fjernlys forsvinner lyden. Merk at dette er tre ulike posisjoner jeg kan stille på rattstikkern. I tillegg til denne lyden kommer det også en svært jævlig brentlukt, og denne merkes både inni bilen og i motorrommet ved sikrings/releboks. Hva er dette? Tør jo ikke å kjøre bilen nå, i frykt for at både jeg og den skal eksplodere.

 

Kan disse to ha sammenheng? Jeg er helt blank på dette, så jeg takker masse for svar, uansett hva du har å komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sistnevnte sak i forrige post:

 

Har omsider fått lokalisert feilen til et lite denso 12V rele. I sikringsboksen i/under dashbordet er det to releer (øvrige sitter ien boks i motorrommet, men ikke her deter lyd), et blinklysrele og det nevnte (som forøvrig er helt til venstre lengst mot førerdøren). Noen som har peiling på hva den går til? Må jo være kjørelys om det ikke er noe mer bakenforliggende som problemet skyldes.

 

Ellers står det nå at fjernlys er på konstant pådashbordet (får ikke skrudd av), mens faktum er at det kun er parklyset som står på konstant. Kjørelys og fjernlys er ikke mulig å få på.

 

Hjelp å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår