Gå til innhold

tungstartet passat 1.9 tdi

Ranger emnet


skarasne

Anbefalte innlegg

har en passat 98 mod 1,9 tdi AFN som er vanvittig tungstartet når den er kald..selv på varmeste sommeren stritter den imot.

Den røyklegger hele nabolaget med hvit røyk ( ubrent diesel) før den kommer litt etter..men må kine lenge og mange ganger før de endelig starter..da går den ganske pent faktisk. Har byttet filter og glødeplugger, samt tettinger til dyser.

 

Det som har blitt gjort før bilen kom i mitt eie er at registret har blitt byttet. Forrige eier hadde ikke problemer med start etter overtakelse, men nå er den altså helt umulig :P Hva kan dette komme av? kan timingen på pumpa være i ulage? eller kanskje tettingen/simmeringen slipper inn luft?

 

Tar mer enn gjerne imot litt hjelp, da jeg har brukt utallige timer på denne kjærra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk timinga på pumpa.

Sjekk, evt bytt ventilen på dieselfilteret. Den skal forhindre at diesel renner tilbake til tanken når motoren ikke går.

Skru ut alle glødepluggene og sett 12v og jord på de for å se om de fungerer.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
tungstartet passat 1.9 tdi

 

 

 

har en passat 98 mod 1,9 tdi AFN som er vanvittig tungstartet når den er kald..selv på varmeste sommeren stritter den imot.

Den røyklegger hele nabolaget med hvit røyk ( ubrent diesel) før den kommer litt etter..men må kine lenge og mange ganger før de endelig starter..da går den ganske pent faktisk. Har byttet filter og glødeplugger, samt tettinger til dyser.

 

Det som har blitt gjort før bilen kom i mitt eie er at registret har blitt byttet. Forrige eier hadde ikke problemer med start etter overtakelse, men nå er den altså helt umulig :P Hva kan dette komme av? kan timingen på pumpa være i ulage? eller kanskje tettingen/simmeringen slipper inn luft?

 

Tar mer enn gjerne imot litt hjelp, da jeg har brukt utallige timer på denne kjærra

skal ikke hardnakket påstå noen ting men min oppførte seg eksakt sånn med gåen sikring og det tar ca 2min å sjekke og ikke lengre tid å fikse , kan jo godt være mer tull men greit å gå for det enkle først før en setter himmel og jord i bevegelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår