Gå til innhold

M3 996 eller TTS ?

Ranger emnet


Byggern

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og vurderer neste bilkjøp og de tre bilene jeg vurderer er:

 

BMW M3 E46 01-05modell. (originalbil)

Porsche 996 C2 manuell 00-02

Eller Audi TTS 09-10

 

Den skal bli vår eneste bruksbil og også kunne være transportmiddel ned til middelhavslandene innimellom samtidig som den skal fungere som bybil osv.

Vi er 2 voksne og har en skjelden gang passasjerer så baksete er kjekt å ha men comfort der det betyr ikke allverden.

 

Personlig så tenker jeg sånn som at M3 er allrounderen av de to første, den har brukbart baksete og bagasjeplass, eneste bakdelen med den er egentlig at det ikke er en 911.

911 igjen har skummel historie når det gjelder 3,4 og 3,6motoren men det kan man leve med, det er vel også noe overdrevet, baksetet er en vits men litt kan vi jo tåle når det er en 911 som er en bil jeg alltid har hatt lyst på men jeg kan jo vente til neste gang.

 

Audi TTS sin fordel her er at det jo er en betydelig nyere bil enn de andre to, den er jo ikke vond å se til heller.

 

 

 

Hvilken av disse ville du valgt ? De ligger omtrent likt i pris alle sammen.

Endret av Byggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei liten 4-sylindra motor er ikkje akkurat spennende.

M3 er vel ein ganske bra bil med plass til passasjerer. Får vel ikkje akkurat vaksne inn i baksetene på porschen!

 

Eg hadde ikkje kjøpt 996 pga motorproblemene. (gjelder ikkje turbo, GT2 og GT3)

 

Men det finnes andre porscher å velge imellom.

964: Porsche 911 Carrera 2 1991, 23*394 km, kr 430*530,- -

993: Porsche 911 993 CARRERA 2, 272HK, AC, TAKLUKE 1995, 139*000

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i at en 2,0 4sylinder nok ikke er så spennende som sekserne i Porsche og BMW, TT er jo også litt mer frisørbil og mindre ekte sportsbil enn de andre to men den er jo såpass mye rimeligere at man da kan kjøpe en 2-3år gammel bil istedet for de andre to der jeg må ned på 10år gammel bil for å få det kjøpende prismessig.

993 og 964 er fine de men jeg synes ikke det er biler å bruke som bruksbil sommer og vinter, da er 996 eller nyere mer bruksbil. Når det gjelder motorproblemene med 996 så er det en hodepine men jeg er villig til å ta den risikoen, det koster noe om det smeller ja

 

Denne 3,6l 996 synes jeg virker interessant Porsche 911 Carerra 2 2000, 121 000 km, kr 499 000,- -

 

Audi da er det noe i denne duren her Audi TT 2,0 TT S S-Tronic Quattro 2009, 35 000 km, kr 499 000,-

 

BMW BMW M3 3.2 SMG 2002, 117 000 km, kr 439 512,- -

 

Har prøvd å finne andre alternativer, Nissan 350Z er også fin men de er vel nærmest umulig å få solgt igjen når jeg skal bytte om noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire og fleire blir kjent med motorproblene på 996, so prisene går nok nedover! Er vel ikkje so mange som har lyst å betale 100t ekstra viss motoren ryker rett etter kjøp. 964 og 993 vil ikkje gå mykje ned i pris.

Audien er so ny, so der vil du få eit stort prisfall.

 

Eg ville nok ha gått for M3. Er jo ingen tvil om at dei er bra + at det er plass til vaksne passasjerer i baksetet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke kjøpt bil enda, jeg er i utlandet og skal ikke handle før jeg kommer hjem, har drevet og lest meg litt opp på disse bilene siden sist og det er ikke helt enkelt å finne noen favoritt. Vi ser dem jo på gata relativt ofte her vi ferdes og de er lekre alle sammen.

 

Må nok prøvekjøre når jeg kommer hjem og så ta en avgjørelse. Jeg er på langtur (seil) og det er en stund før jeg er hjemme men det er jo hyggelig å allerede begynne å sortere ut neste bilkjøp.

Har lest endel reviews og slikt men jeg må nesten testkjøre og se bilene live fra rattet før jeg bestemmer meg. Kona heller mot TTS mens jeg selv heller litt mot de andre to som litt mer spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vel litt glaning på finn! :)

 

Eg har ikkje sett på eller prøvd m3, (kun sittet på i ein m3 e46) men denne kunne eg tenkt meg! BMW M3 2003, 31 000 km, kr 479 000,- -

 

Denne skal være strøken, men blir kanskje litt feil når det er bruksbil du skal ha.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår