Gå til innhold

Swissvax? Noen erfaringer?

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny bil som alltid har vært behandlet med Swissvax Mystery 2-3 ganger i året. Fulgte med en mappe på bilen med dato osv for hva som er gjort med den. Så jeg tenkte å følge opp med samme voksen og skulle bestille den. Satte kaffen godt i halsen når jeg fikk se hva denne herligheten kostet:

 

http://www.swissvax.no/produkter/entry-collection/art-126-swissvax-entry-collection-med-mystery-voks

 

Noen der ute som har erfaringer rundt dette og hva er det jeg betaler for her?

 

 

- Green

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen koster 3999,-

Viss du ikkje vil sette kaffien i halsen, kan du velge ein litt billigare voks. Shield er ganske populær og er bra holdbar.

 

Hugs at på ein vanlig bil skal du iallefall klare 20 påføringer med voks, so prisen pr. behandling er ikkje so høg.

 

Eg har sjøl Concorso og Onyx. Har og masse andre vokser og lakkforseglinger. (altfor masse)

Bruker nok nokre år på å minke på behodningen. Etterpå blir det nok kjøpt ein Swissvax voks. (iallefall opp på prisklassen til Concorso)

Men kan tenke meg Crystal Rock.

 

Strengt tatt finnes det billigare vokser på markedet som er like gode, men har du først prøvd Swissvax er det ingen veg tilbake! ;) Blir som å prøve ein Ferrari (eller Porsche! ;) )

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Jeg ville gått for en Swissvax Shield.

Knallgod voks, ikke så ille pris og veldig god holdbarhet!

Legg et tynt lag (Helst innendørs med litt varme *15grader++*) , la det ligge i 60-120min. Buff av voksen å la den stå under tak/Inne i et døgn. Legg så et nytt lag med voks, da igjen la den virke i 60-120min, buff av og la bilen stå under tak/Inne i minst 2 timer... Da er lakken GODT beskyttet, gjør du dette på våren så kan du legge ett nytt lag rett før vinteren slår inn. Også legge 2 lag igjen til våren :)

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv blant annet Swissvax Mystery og dette er en veldig fin og god voks med de rette ingredienser for et blankt og skinnende resultat med lang holdbarhet. 4000,- er noen kr i innkjøp som privatperson, men er veldig drøy og hver behandling koster deg ikke mere enn rundt 200,-. Og den er veldig lett og jobbe med. Bare husk og ta en skikkelig lakkrens.

Men det finnes også mange andre gode der ute også som feks Wax Magic og Meguiars. Går an og bruke Autoglym og Turtle produkter også, men disse er tyngre og jobbe med. Bruk gjerne en skikkelig poleringsmaskin også, du får gode fra rundt 3000,- og oppover.

En høykvalitets voks skal inneholde minimum 40% Carnauba voks + bivoks, naturlige oljer, voks alkoholer.

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny bil som alltid har vært behandlet med Swissvax Mystery 2-3 ganger i året. Fulgte med en mappe på bilen med dato osv for hva som er gjort med den. Så jeg tenkte å følge opp med samme voksen og skulle bestille den. Satte kaffen godt i halsen når jeg fikk se hva denne herligheten kostet:

 

Swissvax Entry Collection med Mystery Voks - Entry Collection - Produkter

 

Noen der ute som har erfaringer rundt dette og hva er det jeg betaler for her?

 

 

- Green

Muligens kaffen satte seg i vrangstrupen, men dette er en fin kvittering på at bilen er tatt godt være på av tidliger eier :)

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår