Gå til innhold

skifting av clutch på santa fe.

Ranger emnet


hamolt

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål ang skilting av clutch på damas santa fe..

Er det sånn at motoren må ut av bilen for å komme til clutchen eller finnes det det en lettere løsning??

Og er det sånn at clutch er på tur å ryke når den tar langt ut.. eller kan det skyldes andre ting..? Det har lukta litt svidd en gang i det siste men kan ikke si at det kommer fra clutchen.. kan like gjerne komme fra ene utslitte bremsa fremme..

Hvis noen har tips og råd om hvordan jeg kan finne ut av om den er på tur å ryke og evt hvordan den lettest kan skiftes så er jeg veldig takknemlig for tips og råd!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om det er eldre eller nyere modell så må traversen ned. Clutchen kan jo ta langt ute lenge før den begynner å slure. Bare å sette den i et høyt gir i oppoverbakke så ser du om turtallet øker mere enn farta, da slurer den.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår