Gå til innhold

Støtdempere med nivåregulering nødvendig?

Ranger emnet


Martinjk

Anbefalte innlegg

Hei,

 

måtte bytte begge støtdemperne bak på min Passat 2006 2,0 tdi i forbindelse med EU-kontroll. Fikk først et prisoverslag på 4700,-(som var greit nok syntes jeg). Verkstedet ringte i dag som de nye demperne skulle monteres, og sa at de som sitter på nå har nivåregulering. Prisen kom plutselig på godt over 20 000. Reparasjonen ble derfor satt litt på vent.

 

Det jeg da lurer på om det er nødvendig med nivåregulering, kan jeg sette på dempere uten dette med god samvittighet? Har rett og slett ikke økonomien nå til å punge ut over 20 000,- på dette. Hva kan skje dersom jeg setter på dempere uten?

 

Gutta på verkstedet kunne ikke garantere noe hvis vi valgte dempere uten nivåregulering, men de sa de ville gjort det om det var deres bil. Verkstedet er forøvrig ikke et merkeverksted.

 

Håper og setter stor pris på raske svar. Demperne må byttes innen 1 mnd, samt etterkontroll. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å se i ETKA (delekatalog), men finner ikke noen støtdempere med nivåregulering for Passat 2006.

(det er i hvert fall ikke nevnt i beskrivelsen)

 

Er det knapp for nivåregulering inne i bilen? Kan det være noe som er montert som ekstrautstyr?

 

I deleliste finner jeg bare støtdempere med betegnelse: normal, for sportsunderstell, og heavy-duty / for biler utrustet for dårlige veier.

Ser ikke støtdempere med nivåreg for Passat 2006 hos seekpart24.com heller

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

 

Det er ikke noen knapp inne i bilen for å justere høyden. Etter hva jeg har skjønt(er rimelig grønn på bil), er denne nivåreguleringen kun for å kompensere for tung bil, dvs fullastet eller med henger osv. ??

 

Ringte den lokale VW forhandleren først, og de slo opp bilen i systemet og sa at jeg måtte ha dempere som kosta godt over 20 000,-. Tenkte at de bare var sinnsykt dyre, og tok derfor kontakt med annet verksted. Der fikk vi pris på 4700,-. Så til og med VW har det i systemet sitt at demperne er med nivåregulering.

 

Dersom det også er nivåregulering på de fremre støtdemperne, vil det da slå veldig negativt ut å ikke ha det samme bak?

 

Glemte forresten å si at det er en 4motion, kan dette ha noe med saken å gjøre? En ganske vesentlig ting å nevne kanskje, beklager det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår