Gå til innhold

Rep.kit startermotor?


malmklang

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til meg!! :)

 

Får man kjøpt rep.kit til startmotor i Norge (orker ikke importere eller ebaye), og, er det i det hele tatt noen vits, når man kan få en god, brukt starter til rundt 1000-lappen? I mean, det er ikke min bil, og dama som plages setter jobben bort til et verksted, og da tenker jeg det er logisk at det blir dyrere i arbeidspenger, siden det jo må være mer jobb å bytte børster enn selve starteren?

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del jobb å overhale en starter ja. Se etter en hos bilopphøggeriet, pleier og få de for mindre enn en 1000-lapp. Hvis jeg husker rett så er det rimelig enkelt å skifte startmotor på disse da den sitter foran på girkassa så du ser den rett venstre og ned for batteriet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Ja, om det er så enkelt som det høres ut, nesten som på gode, gamle Taunus og Granada, kanskje jeg tør å ta på meg jobben selv, da :)

 

Jeg fant en starter på nbfbildeler, som har kvalitet A1 og kilometerstand(på bilen, doooh:P) på rundt 120 000, ca 100 000 mindre enn det den slitne starteren som trenger kos. 1000 pluss 250 i frakt.... Det fantes flere der, med høyere kmstand, men jeg tenkte, i min enfoldighet, at det var best å gå for lav fartstid og høy kvalitetsmerking?

 

Fra verksted er det oppgitt at det finnes to forskjellige startere til samme bilen, altså, etter søk via reg.nummer. Det synes jeg er litt snodig, menmen. Prisen på ny er da enten ca 2000, eller litt over 3000, om man er uheldig og finner at nummeret på starteren tilsier at man må ha den dyreste. Er det dog den billigste som passer, føler jeg nesten at det villle vært best for dama å bare koste på de ekstra 750 spenna, hun sitter tross alt igjen med brand new starter da....

 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er et dilemma på den måten du legger fram her, sjansen for å få en feil starter er der og har du en helt ny en så har du jo en som er helt i orden og ikke halvveis på veg til utslitt igjen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår