Gå til innhold

Tips til ny bil, 40-70 000?

Ranger emnet


Lyderfryd

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå tatt beslutningen om at jeg skal selge min Audi A6 1.8t 1998, og kjøpe meg en ny bil, grunnen er fordi Audien er dyr i drift, dyr å reparere, og min var det mye å reparere på....Uansett, har sett litt rundt på forskjellige biler men klarer ikke å bestemme meg. Lurte på om dere kan komme med noen gode tips, i prisklasse 40-70k. Ting jeg ser etter:

- Bilen må helst ikke være eldre enn 1998

- Ikke ha kjørt mye mer enn 160k km

- Se OK ut for en 18-åring, (ikke f.eks corolla)

- Ikke altfor dyr i drift

 

Har sett litt på Ford Mondeo 1.8 - 2l (2000-2004 mod), Opel Vectra 1.8-2l (2000-2004 mod) og Mercedes E-Klasse (1998 - 2001 mod)

 

Er det biler jeg må styre unna, eller er det gode valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. E- klasse er et godt valg.. Bare pass på at den ikke er mer rusten enn det som evt er synlig. Sjekk nøye i brønnen bak hvor reservehjulet ligger, der har det lett for å bli fuktig også har du det gående. 99 modellen jeg har nå er bruktimportert i 2004 og er 99 % rustfri. Jo lenger de har vært i tyskland, jo bedre er det. Jeg har også en 96 modell som har rundet 790 000 km, så holdbarheten er det ikke noe å si på, men rusta har tatt overhånd. Disse har registerkjede alle sammen, så du trenger ikke tenke på å bytte reim hvert 5 år/ 100 000 km. Gode å kjøre disse bilene. Går du for en Avantgarde så får du en sportslig bil som du virkelig kan kjøre i svinger. Jeg synes understellet på Avantgarde kanskje er litt stivt, og Avantgarde utgavene er veldig lave. Jeg bor på dårlig grusvei så begge mine er Elegance utgaver.

 

Mondeo 1.8 hadde jeg styrt unna tror jeg, har lest mye rart om disse. Men hadde en 2004 modell taxikjørt tdci eller hva den nå het, fungerte ypperlig til vårt bruk.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, anbefale E-klasse når trådstarter er ute etter en billig å vedlikeholde. Forrige utgave av E-klasse er jo kjent som rust-bil i særklasse.

Er ikke til å stikke under en stol at 210- karosseriet ruster nei. Det jeg ville ha frem her er at min 96 290 turbo diesel har passert 790 000 km og jeg har ikke hatt store kostnader på den. Da jeg kjøpte den hadde den rullet 280 000. Vet ikke om veldig mange andre bilmereker som kan matche dette. Men det skal også nevnes at nå er den så rusten at jeg tviler på at den går i gjennom eu kontroll.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel egentlig det. Har ikke eid c klasse selv, men svogeren min hadde en som jeg kjørte litt. Størrelsen merker du veldig, ellers er c klasse helt ok å kjøre. Men E klasse har flere motorer å velge mellom enn c klasse. C klasse ruster de også, men teknisk er de veldig pålitelige biler. Svogeren sin c klasse var i hvertfall det. Mener det var en 220 cdi.

 

Mvh Knut Erik.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har hørt mer galt om w210 enn Mondeo, for å si det sånn. Kjøper du mondeo nyere enn 2004(facelift), så har du bra bil. Det er mange av disse til salgs med lav km.stand, og da har du mye bil igjen. Jeg har hatt min 1,8 bensin siden 2010, og den bare går og går. Ikke bruker den olje heller. Bare finn en som er rustfri, sjekk kanaler og underkant av dører.

 

Minuset med 1,8 literen er at den er litt dau når du drar henger eller kjører med mye last. Men til vanlig kjøring helt ok. Bruker 0,7 på blanda kjøring. Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg nok valgt 2literen, da får du 150hk. Alle mondeo fra 2001--> har registerkjede så da slipper du å tenke på det også.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår