Gå til innhold

Ettermontere hengerfeste på Octavia Greenline 2011

Ranger emnet


thmark

Anbefalte innlegg

Hei, har ettermontert hengerfeste på min Octavia Greenline 2011. Gjenstår å kople det elektriske. Tenker å hente strøm fra 12v uttaket som finnes i bagasjerommet, for å slippe å dra kabel fram til batteriet. Men har ikke funnet ut hvordan man demonterer veggen som 12v uttaket er montert på? Det finnes noen knagger/festepunkter på veggen som er vribare, men får dem ikke av. Er det noen som vet om disse kan skrues av i hele tatt og om det gjør at man får løsnet på veggen? Evt andre tips i denne sammenheng?

 

 

/Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du 12 volt utgangen i bagasjerommet er dimensjonert for å drive all strømmen som trengs til et ekstra sett med baklys??

Du har nesten helt ny bil og du bil gjøre det på en så jalla måte. Bruker du riktig ledningsnett til bilen din da?? Da ville jeg virkelig gjort jobben ordentlig, på flere biler så må du ofte også programere opp at du har hengerfeste så du ikke får feil på lysvarslinga i bilen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette går på canbus. så må nok frem til sikringsboksen. og du må bruke originalt ledningsnett samt det må kodes til bilen

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom du har montert hengerfestet så har du hatt nede denne vel ?

Men du er inne på noe ang knaggene som du nevner, ta ett flatt skrujern og vipp ut plasten i mitten av disse, da kommer skruen frem, men det er en en god del skruer her og der som må av itillegg:)

 

Jeg har gjort det slik som du har med det elektriske, bare kjørelys på hengeren via sigarettenner utaket, skikkelige ledningsnett eller smartrele kommer når jeg blir rik(ere).

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår