Gå til innhold

Bilde av Laurelen min


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Takk takk.. Den er i ganske god stand, skal prøve å holde den sånn. Skal prøve å få vekk alle klistremerkene som sitter på, er ikke så jævelig tøft med N over kula syns jeg.

Blir nok bra lyd ja. Legg merke til at det er bare nissan i bakgrunnen :D Bilde tatt på nissan norge så det er kanskje ikke så rart.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke det. Hadde vært kjekt dog med fri tilgang til deler.

NN var bare nærmeste store parkeringsplassen som egnet seg. Jeg er faktisk arbeidsledig. En av mange som ikke fikk lærlingplass ifjor i yrket jeg er utdannet til.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke Laurel C33 ble tatt inn til norge. Versjonen etter min altså. Fant bilde av en, riktignok litt styla men fasongen er vel ikke så dum den heller. Og så fikk du de med turbo motor,

tror det var samme type motor som de litt eldre skylinene.

 

001.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg kjøpte min for 27000kr.. Den har 180 000 på tellern.

Den har en 6er på 2,4 liter. Pris varierer veldig. Bare se på

autodb. Varierer fra nesten 50 000 ned til 20 000. Kan også få

Laurel 2 liter for endel under 20, men du skrev grei motor. Hvis du prøverkjører en 2 liter og så en 2,4 så kommer du nok til å velge

sistnevnte. Får den også med 2,8 disel. En motor som vistnok skal

gå evig. Det var også en utgave med 3liter v6, men du kommer nok ikke til å komme over en sånn uten videre.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bakhjulstrekk ja...

Må huske at det ikke er like lett å finne deler til denne enn feks en 240 da. Virker ut som Nissan har monopol på delene til bilene sine. Ting som dempere og fjærer er vanskelig å få tak i.

Mener ikke å fraråde deg å kjøpe Laurel, for jeg er kjempe fornøyd med min bilen. Det er bare noe du skal være klar over før du kjøper.

 

Motoren som sitter i Laurel 2.4 er den samme som satt i Datsun 240Z. Med par modifikasjoner selfølgelig. Et firma som heter TRS tuning eller noe har rundt 20 års erfaring med de motorene. De kan ordne turbo, eller bare bytte hele motoren med ferdig turbo motor. Kan også trimme den uten turbo. Problemet er at hvis du feks har lyst på grenrør så er de laget til 240Z. Det vil si at det passer på motoren men ikke med karosseriet. Da må du ut med vinkelslipper og sveiseapperat. Sjekk denne linken, dette er samme type motor.

 

http://www.geocities.com/inlinestroker/

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke trimmings-planer har du?

Får jo mest hk med turbo, men f... så rått det er med en rekke6'er med masse gamp og sinnsyk reaksjon uten turbo!

 

Har selv skrudd litt på Laurel med VG30-motor. Går bra, men sikkert lettere å skremme opp rekke6'ern til mer effekt.

 

2.8 diesel-motoren er jo forgjengeren til Skyline motoren :D

(RD/RB). Tro om RB-motoren kan passe rett i en Laurel med RD-motor???

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prata med han fyren på trs sa han at det billigste med tanke på kr per hk ble å bytte den med annen Nissan rekke6 med turbo. For 40 000 kunne jeg få skyline motor med 250 hk. Hadde også en anne rekke6 turbo med 215 hk. Husker ikke hva slags bil det var fra. Tror ikke den finnes i norge, kan det være silvia? Den skulle han vel ha 25 for. Alt inkludert, girkasse motor, drivverk ledningsnett.

 

I første omgang når jeg får nok peng skal jeg bygge eksos, slenge på nytt luftfilter annen kam og nye løftere. Greit å begynne et sted. Hvis jeg hadde fått 170 hk i den så hadde jeg vært tilfreds med det en stund. Montere Nos også da, så bør den gå greit. Men seinere hvis jeg har bilen en god stund og jeg tjener godt nok så hadde det vært rått å turbokonvertert motoren.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår