Gå til innhold

Fiat Ducato 2.8jtd - trekker dårlig i bakker


alfs80

Anbefalte innlegg

Den trekker dårligt i bakker.har hatt den på verksted sjekka div og funnet ut at må være eletrisk feil noen som vet?Bilen er en 2004 mod km 85000.Diagnose viser ikke noe feil.Går for så vidt godt på flat vei men har et diesel forbruk på 1.4 pr m og det forteller jo litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Den trekker dårligt i bakker.har hatt den på verksted sjekka div og funnet ut at må være eletrisk feil noen som vet?Bilen er en 2004 mod km 85000.Diagnose viser ikke noe feil.Går for så vidt godt på flat vei men har et diesel forbruk på 1.4 pr m og det forteller jo litt:)

 

Hadde samme problem med min som er en 06 mod.

Min brukte nærmere 2l / mil når jeg kjøpte den

Skiftet alle filtre og byttet olje. ( synth )

Så kjørte jeg en mengde km. og brukte gearkassa !!

Jeg kunne ikke legge inn 5 gear i det hele tatt på flate veien. / kun v. slakk nedover

Dette hadde tydeligvis tidligere eier gjort og derved daukjørt bilen

Etter en mengde mil og fin kjøring hjem fra ferie med gåen cluch

så kjørte jeg hjem på 0.9 l./mil :-)

Så da gikk jeg og chippet den. Nå drar den greit på 5. gear fra 2000 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få verkstedet til å sjekke om du har ladetrykk...

 

På bobilen min satt wastegateventilen fast, så den bare slapp deler av ladetrykket rett i eksosen. da var den skikkelig lat,og brukte mye diesel...

 

Takk for tipset.

Kanskje noe som skjer når de blir daukjørt.

For sannheten er vel kanskje at de er noe svake disse motorene

Lånte en 1,8 l bobil ett år ca.02 mod. eller noe.

Denne gikk som ei kule og brukte mindre diesel ( 0.9 ) enn hva min gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sein svar da men men.Satt den på verksted og sto der i 14 dager før jeg beggynte etterlyse den.Dagen etter fikk jeg den igjen og da gikk den som en fiat hehe.Dem hadde skrudd opp turbo trykket og det var det.Har satt på tunningboks og nå går den noe helt j..... kjerringa kjefter når jeg legger den i 4 gir hehe.Akkurat når kjører bil skulle jeg ønsket jeg var singel hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sein svar da men men.Satt den på verksted og sto der i 14 dager før jeg beggynte etterlyse den.Dagen etter fikk jeg den igjen og da gikk den som en fiat hehe.Dem hadde skrudd opp turbo trykket og det var det.Har satt på tunningboks og nå går den noe helt j..... kjerringa kjefter når jeg legger den i 4 gir hehe.Akkurat når kjører bil skulle jeg ønsket jeg var singel hehe

 

Var nå flott at du fikk skikkelig gang på den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår