Gå til innhold

Datsun Cherry N10 1979. Problemer med gir/clutch.

Ranger emnet


Speedmaster

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da en 1979 mod datsun cherry n10.

 

Problemet er at den går ikke fremover. Motoren går klokkerent, men plutselig så ville den ikke gå fremover. Får den i gir og det er motstand i clutdchpedalen når den presses ned. Lurer på hva som kan være galt?

 

Er det rett og slett clutchen som har tatt kvelden , eller kan det være noe annet.

 

Er ingen ulyder i girkasse eller andre plasser.

 

Problemet oppstod under kjøring da jeg skulle gire opp fra 2 til 3 gir.

 

Bare spør hvis det det er noen andre opplysninger dere trenger for og muligens finne ut av problemet :)

 

Er ikke noe ekspert på dette området så takker for alle tips som kan føre til en løsning på problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke kjørt, er ingen ulyder og høre når motoren går. Og jeg kan ha den i hvilket som helst gir uten at demn går hverken fremover eller bakover :P

 

Prøvde også og ha den i går da jeg ble slept hjem, hørte heller ingen ulyder.

 

Virker som at clutchen er inn hele tiden, men den er jo ikke det heller.

 

Skal ta av clutchen en dag nå og se hvordan det står til der. Kostet 1500,- for ny så det er ikke verdens undergang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som han over her sier. Faa en til aa sitte inne i bilen for aa trykke inn clutchen, se selv samtidig om armen beveger seg. Mulig den staar inne hele tiden.

Jeg hadde det samme med en bil engang, mistet 3 gear uten at det kom noen lyder. Alle andre gear virket... Var noe med et drev som hadde loesnet..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår