Gå til innhold

Tips til moderatorer: Klistretråd om poleringsmaskiner

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

Mange har spørsmål om poleringsmaskiner, bakplater og diverse utstyr til disse.

I tillegg lurer mange, inkludert meg selv, på hva som skiller en litt mer påkostet en fra Biltema sin.

Er Dodo Juice sin bedre enn Skil sin?

Hva er forskjellen på en DA og en roterende?

Stemmer det at det er best å polere med så lav hastighet som mulig?

Hvor kan jeg få kjøpt bedre puter?

 

Så kjære moderatorer, oppfordringen min er å lage en klistretråd som omhandler dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har spørsmål om poleringsmaskiner, bakplater og diverse utstyr til disse.

I tillegg lurer mange, inkludert meg selv, på hva som skiller en litt mer påkostet en fra Biltema sin.

Er Dodo Juice sin bedre enn Skil sin?

Hva er forskjellen på en DA og en roterende?

Stemmer det at det er best å polere med så lav hastighet som mulig?

Hvor kan jeg få kjøpt bedre puter?

 

Så kjære moderatorer, oppfordringen min er å lage en klistretråd som omhandler dette!

 

x2!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vipper litt mellom Skilhttp://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=111420380

og Dodo Juice Buff Daddyhttp://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_100

Som dere ser lenger ned på siden hos blankbil skryter de av at Kestrel har mer watt enn Dodo. "Hele" 850w...

1: Hvor mye watt er det i Dodo Buff Daddy da?

2: Skil sin er på 1300w... Er det da "nødvendig" med så mange watt?

Endret av Kaptein Kaos
feil i link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ikke kan lage en sticky/klistretråd uten at noen lager en god "how 2"! ;)

Jeg synes det er rart at dette ikke er på plass allerede, i et såpass seriøst bilforum...

 

I bilxtra`s tilbudsavis, på side 4 kom jeg over en billig DAmaskin. Det står ikke spesifisert noe watt på den i annonsen.http://visendienable.no/bilxtra/avis5/

Noen som vet noe om denne?

Den ser ut til å ha en noe høy hastighet, med hele 3000o/min... Er ikke det noe høyt?

Endret av Kaptein Kaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at dette ikke er på plass allerede, i et såpass seriøst bilforum...

 

I bilxtra`s tilbudsavis, på side 4 kom jeg over en billig DAmaskin. Det står ikke spesifisert noe watt på den i annonsen.http://visendienable.no/bilxtra/avis5/

Noen som vet noe om denne?

Den ser ut til å ha en noe høy hastighet, med hele 3000o/min... Er ikke det noe høyt?

 

Om du tenker på den til 999,- så er dette en Das 6 (500w) klone. Samme som Buff Daddy.

 

Hastigheten på DA maskiner blir målt i oscilleringer pr min, og denne har normalt hastighetsområde for DA maskiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på den til 999,- så er dette en Das 6 (500w) klone. Samme som Buff Daddy.

 

Hastigheten på DA maskiner blir målt i oscilleringer pr min, og denne har normalt hastighetsområde for DA maskiner :)

 

Jeg har sett Das 6 dukke opp her og der, også i denne tråden.

Er dette "ur DAmaskinen" det da, eller?

6" indikerer diameter på skiven?

 

Jeg ringte forhandler i går, og han forklarte at maskinen er på 710w.

Da oppfatter jeg dette som et bra tilbud. Tilbudet går ut i morgen, så da drar jeg til Orkanger for å handle.

 

Jeg bør vel kjøpe med ekstra puter, kanskje.

Muligens har han noen Duraglossprodukter som passer til maskinen også. Det beste er kanskje å holde seg til 1 merke.

Endret av Kaptein Kaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår