Gå til innhold

Blinlys virker ikke som det skal!


mario94

Anbefalte innlegg

Blinklyset på bilen min har nå begynt å tulle litt. Det kan funke normalt noen ganger og andre ganger så funker det ikke, og plutselig kommer det et blink eller to før den slutter å virke (Gjelder selvfølgelig kun når jeg trykker på bryteren).

 

Jeg har prøvd og lest litt rundt og funnet ut at det kan være relè som det er noe feil med og må byttes ut. Men hvor kan jeg finne det? Det gjelder en fiat punto 98 modell. Har hørt at den ligger bak nødblink knappen på noen biler, er dette tilfelle og evt. hvordan får jeg den ut?

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på blinklyset ditt, så hører du etter hvor det "tikker". de er som regel små, og sorte firkanter.

 

Det var akkurat det jeg prøvde, men det var et lite problem. Og det var at blinklyset ikke virka :( Må nok bare prøve igjen i morra og satse på at det virker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg releet, det var festa under nødblink knappen som var festet i rattet. Det var en blå firkant :)

 

Men hvordan i huleste skal jeg få den ut? Prøvde å dra den ut, men den satt jo noe jævlig godt fast. Noen som har noen tips? Er det bare å bruke makt, eller skal jeg løsne en eller annen skrue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg releet, det var festa under nødblink knappen som var festet i rattet. Det var en blå firkant :)

 

Men hvordan i huleste skal jeg få den ut? Prøvde å dra den ut, men den satt jo noe jævlig godt fast. Noen som har noen tips? Er det bare å bruke makt, eller skal jeg løsne en eller annen skrue?

 

Heisann :)

 

Foreslår at du titter i den fine Haynes boken du fikk :)

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår